Skip to main content

De moeder van mijn beste vriendin heeft kanker

• December 22, 2025
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Hoi.

De moeder van mijn beste vriendin heeft kanker. Ik ken mijn beste vriendin Ingrid (niet haar echte naam) al negen jaar en haar moeder Wanda (ook niet haar echte naam) ook. Vroeger ging Wanda altijd mee op schoolreisje. Nu ben ik vorig jaar op hetzelfde vakantiepark geweest en hebben we samen vakantie gevierd (het hele gezin was er dus Ingrid, Wanda, Ingrids vader en het kleine zusje van Ingrid). (Mijn hele gezin was er ook) op vakantie zijn we uit eten geweest, naar een aquarium geweest, hebben we paard gereden en hebben we gebarbecued bij ons huisje. Dit was heel gezellig.

Nu anderhalf jaar later heeft ze opnieuw kanker en ik weet niet wat ik er mee moet doen. Het is niet mijn moeder maar ze voelt wel als familie. Ik ben heel bang dat ze dood gaat. Ik kan daar niet tegen en mijn beste vriendin kan daar niet tegen. Het is al de tweede keer dat ze het heeft en dat is meestal geen goed teken. 

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 22, 2025

Hey, dat is echt heel verdrietig en natuurlijk zijn jullie bang, en dat mag ook hoor. Helemaal logisch. Maar ook heel vervelend dat het er is. Er veel over praten met elkaar is al goed, en steun elkaar zoveel je kunt. Ik denk dat het iets helpt om je gevoelens te uiten.  En natuurlijk ontzettend hopen dat het niet te erg zal zijn maar in alle gevallen is het goed om je te uiten. Boos zijn kan, huilen kan en er over praten en samen met je beste vriendin er voor haar zijn. Misschien ook van je af schrijven en/of tekenen, alles wat je maar kan helpen om je gevoel te uiten. Ik hoop ook dat meer mensen tips hebben. In elk geval veel sterkte! En je mag zelf ook af en toe een 🫂 krijgen.  Veel liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 22, 2025

Ik ben het helemaal eens met de reactie van Tover. Van mij ook een knuffel 🫂😘

Liefs Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 23, 2025

Hoi, ik ook. Mooi gezegd ​@Tover01 ♥️ 

@Anonieme-ik  veel sterkte en liefde samen! 🫂♥️

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 6, 2026

Hey, dat is echt heel verdrietig en natuurlijk zijn jullie bang, en dat mag ook hoor. Helemaal logisch. Maar ook heel vervelend dat het er is, hoe gaat het nu met haar , ik hoop dat het goed gaat, maar hoe voel jij je over deze situatie, ik hoop dat het ook goed gast met jouw. En kun je ons misschien op de hoogte houden over deze situatie.