de hel op aarde?!

  • 18 June 2021
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het leven is echt de hel op aarde waarom leven wij eigenlijk?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

wil je prive met iemand praten?
:)

dat is natuurlijk altijd een optie!

dat is natuurlijk altijd een optie!

Nouja, niet altijd.
De chat en belservice van de Kindertelefoon is niet altijd open.
Gelukkig kun je daar meer informatie over vinden met de bovenstaande links.

 

Het leven is echt de hel op aarde waarom leven wij eigenlijk?

Wat die hel op aarde betreft denk ik dat je er net naast zit.
Zoals je merkt vindt niet iedereen het zo erg.
In een ander topic had je al aangegeven dat het niet zo goed ging, dus ik gok dat dit daarover gaat.

Wil je daadwerkelijk een antwoord op die vraag hebben en dus min of meer een reden horen om te leven?

We kunnen er zat opnoemen, maar dan zouden we hele dagen zitten te typen.
Nu lijkt het mij in ieder geval het beste om ervoor te zorgen dat je geen overhaaste acties uitvoert en ervoor zorgt dat je dit met familie bespreekt zodat je hulp kunt krijgen.

 

Ja eigenlijk wel want als jij het leven niet als de hel op aarde ziet wat zijn dan voor jou redenen om te leven?

Ik zie dat je account verwijdert is, maar misschien lees je dit nog.

Dood gaan is in ieder geval de makkelijkste, simpelste en duidelijkste optie.
Door die ene keuze ben je van alles af, maar je bent direct al je opties en andere keuzes kwijt.

Leven hoeft op dit moment of het volgende niet leuk te zijn, en dat is het vaak niet zoals je merkt, maar je gaat toch door omdat je niet kan weten welke dingen je misloopt als je er niet bent.

Soms weet je wel wat je misloopt en dan spreken we over dromen.
Je hebt dan een idee in je hoofd zoals een persoon, of een reis die je wilt maken of iets dat je wilt doen voor de wereld.

Je kunt natuurlijk ook hoop hebben.
Misschien kom je iets tegen op je pad of krijg je een ongeziene kans.
Het kan vaak slechter worden, maar ook beter.
Na een regenbui kan er nog een regenbui komen, dan nog een, dan nog een, enzovoorts, maar op een gegeven moment is het wel klaar. Als je pech hebt zit je in een gebied met een moesson, dus dan kun je wekenlang regen hebben. Dat heeft niest te maken met deze analogie trouwens, maar is gewoon wat trivia.

Ik droom er dus van om een aantal mensen weer te zien en projecten af te maken en hoop dat ik iets vindt voordat ik dat af heb.

Het leven is klote en voor sommigen een hel,  maar je kunt nooit weten welke keuzes je gaat krijgen.
Bij deze wedstrijd is opgeven in ieder geval geen optie.

 

Maarja, ik denk dus niet dat je naar dat gezever gaat zitten kijken,
Zelf hoef ik het ook niet te geloven zolang anderen dat maar wel kunnen doen.

Reageer