Skip to main content
Vraag

Darmkanker vader

• June 16, 2026
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand dit leest.

Mijn vader moet morgen een coloscopie (darmonderzoek) laten doen. Het is een vervolgonderzoek van het nationale bevolkingsonderzoek (mannen vanaf 55 krijgen die geloof ik)

Ik ben super bang dat er darmkanker uit komt, ookal is de kans klein. Ik lees mezelf helemaal suf met dingen en verhalen over mensen die kanker hebben of hun ouder verliezen. Ik ben zelf 16 jaar en ik weet het gewoon niet meer. de angst om mijn ouders te verliezen is enorm.

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • June 16, 2026

Hoi ​@boterbloempje1 ,

Wat rot.. snap het ergens wel, maar de kans is echt heeeeel klein. Ik denk dat het beter is om die verhalen niet te lezen, dan wordt het in je hoofd alleen maar enorm groot terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet hoeft ❤

Liefs 🫂

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 17, 2026

Wat ​@Cantaloupe al schreef: verdiep je er niet zo in.  Waarschijnlijk is er niets mis met je pa en maak je jezelf onnodig overstuur.  
Dat je zo bang bent om een ouder te verliezen is op een bepaalde manier ook wel mooi, het wijst erop dat er veel liefde is tussen jullie.

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 17, 2026

je leest ook wel dat als er iets mis is en ze er op tijd bij zijn dat het meestal wel goed komt. en positieve gedachten helpen misschien ook wel. je maakt je misschien nu veel te druk om iets wat je nog niet weet. hoop dat alles goed gaat.