Dagelijks ruzie thuis... wat nu?

  • 19 March 2020
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi allemaal.

 

Sinds een paar maanden zijn er bij mij thuis (bijna) dagelijks ruzies. Dit is altijd tussen mijn ouders en broertje. En dit is ook niet normale ruzie, maar altijd word er geschreeuwd en gevloekt. 

Ook zitten er zo nu en dan escalerende ruzies tussen. Dan slaat, schopt, knijpt, duwt etc. mijn broertje echt iedereen! En tijdens de iets mildere ruzies doet hij dat ook wel. Maar niet in die heftigheid die er tijdens een escalatie is. Want dan lijkt er geen rem op te zitten.

Zo'n escalatie kan wel 3 a 4 uur duren. Tegen die tijd is iedereen gesloopt, en weet niemand het meer.

Ik merk aan mezelf dat ik hier best wel mee zit, en niet weet wat ik nu moet doen. Heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Ikzelf namelijk weet het echt niet meer.

Groetjes

Just Myself 


6 reacties

Dat is echt klote. Jouw broertje valt jou ook aan wanneer hij een woedeaanval heeft terwijl jij er niets aan kan doen. Ik snap ook best dat jij er mee zit.

Heefft jouw broertje misschien autisme of iets in die trant?

Either way: probeer jezelf zo goed als het kan te beschermen. Eerlijk gezegd zou ik geen kwaad woord over je spreken als je een keer terug sloeg. Je bent geen boksbal, en jij verdient het niet om als een boksbal gebruikt te worden.

Heb je afgezien van de ruzies wel een goede band met je broertje? 

Reputatie 1
Badge +1

@MissyAnoniem 

 

Ja irritant is het zeker. Hij heeft ADHD en daar wel medicatie voor. 

Vaak als ik hem terug sla word hij nog bozer. 1 keer is het zo erg geweest dat hij ook op mijn hoofd sloeg en aan mn haren trok.

 

En nee, buiten de ruzies heb ik alles behalve een goede band met hem. Volgens mij ziet hij mij liever dood als levend. Althans, dat zegt hij wel elke dag...

hey,

wat vervelend!

hoe oud is je broertje? misschien ligt het ook wel aan de leeftijd.. Mijn broertje wenste een jaar geleden ook nog of ik dood kon gaan. Sinds de zomervakantie is onze band steeds beter geworden en er is nu bijna geen ruzie meer. mijn broertje is nu 11, ik weet niet war er in hem om ging toen hij dus nog zo jong was..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

sterkte:four_leaf_clover:

Reputatie 1
Badge +1

@Anoniempje3 

 

Hij is nu 12. 

Vervelend dat jouw broertje dat ook deed!

 

Bedankt <3

 

Groetjes

Just Myself

Hoi!

Aller eerst vervelend te lezen dat je veel ruzie hebt thuis, dit vooral omdat thuis een plek zou moeten zijn waar je je op je gemak voelt. Maar dat het juist in deze periode zich afspeeld is zeker niet raar. Het is een periode waarbij je veel op elkaars lip zit en hier is daarom ook maar 1 oplossing voor. Probeer in de aankomende tijd een doel te hebben waar je zelf aan kan werken. Dit kan zijn: een puzzel met heel veel stukjes, een netflix serie helemaal uitkijken of een schoolboek uit je hoofd leren (zijn een paar domme voorbeelden die in me op kwamen haha). Zo zit je minder op elkaars lip en ben je meer voor jezelf bezig.

 

Liefs,

 

Joep

Reputatie 1
Badge +1

@Joeppower 

 

Allereerst: bedankt voor de tips!

Ten tweede: het jammere is dat dit niet iets is van de afgelopen paar weken, maar het echt al maanden speelt.

 

Groetjes

Just Myself

Reageer