Ik heb vroeger vaak in verschillende crisisopvangen gezeten. Ik was toen erg jong dus mijn herinneringen zijn wat vervaagd maar toch kan ik helpen. Ik zat vroeger in een vrouwen opvang. Dat is een crisis opvang specifiek bedoeld voor vrouwen en hun kinderen. Daar hadden ik, mijn moeder en zusje een eigen kamer.
Mijn moeder moest vaak gesprekken hebben over wat er als vervolg na de opvang moest gebeuren. Maar soms werd dat ook voor haar besloten. Dus dat allemaal hoef je niet alleen uit te zoeken. Het was simpelweg een verblijfplaats omdat we geen verblijfplaats hadden. Het was wel oke maar aan alles kon je wel voelen dat dit geen leuke vakantie was van thuis.
Elke opvang is anders. De ene was heel flexibel en daar konden we bijna alles doen en de andere waren wat beperkter. Ligt er ook wel aan waarom je daar bent. Ik zou je tijd in de opvang gebruiken om wat rust te vinden. Want de zorgen komen later wel.
Je komt niet zomaar in zo'n opvang. Dus ik hoop dat alles snel wat beter gaat worden voor je. En dat je binnenkort weer een rustig leven kunt leven buiten de opvang.