covid zit weer overal

  • 25 November 2021
  • 8 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi , covid zit weer overal , hoe gaan jullie daarmee om ? Mijn ouders en ik zijn gevaccineerd maar mijn bff/liefje en haar ouders zijn dat niet , dus ik kan hen besmetten/ziek maken . Op school weet ik niet eens wie wel en niet gevaccineerd is dus daar kan ik ook besmet geraken  en het doorgeven aan anderen  he . Ik ben wel voorzichtig maar niet iedereen is dat . Ook wordt het de komende weken weer veel thuiszitten vrees ik , zo is een verjaardagsfeestje volgend weekend van een schoolvriend ook al afgelast omdat zijn ouders geen troep mensen in huis wil . Zijn jullie ook zo bezig met covid (schrik om ziek te worden of om anderen te besmetten) of doen jullie alsof er niks aan de hand is ?


8 reacties

Hallo Ianka :)

De volgende maatregelen neem ik in strijd tegen het virus.

  1.  Ik zit al sinds maart 2021 thuis van school en ik volg thuisonderwijs.
  2. Ik draag op drukke gebieden 2 mondkapjes.
  3. Minstens 1.5 meter afstand houden, liefst nog meer.
  4. Zoveel mogelijk thuisblijven.
  5. Amper bezoek ontvangen, alleen essentieel bezoek.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik ben niet erg bang voor covid en ik ben ook niet gevaxxt. Naar mijn mening is de zorg niet overbelast, maar onderbelast door het personeelstekort. Sinds de discriminerende coronapas er is houd ik me ook niet meer aan de coronamaatregelen. Ik heb dus een verklaring weten te fixen, waardoor ik gelukkig nergens meer een mondkapje op hoef. Afstand houden doen sowieso nog maar heel weinig mensen en ik heb gelukkig een goed netwerk, dus een horeca cafétje kom ik zonder coronapas gelukkig nog wel in. 

Maar goed, ik snap dat jij niet iemand wilt besmetten, maar besef dat zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden even besmettelijk zijn. 

Groeten, Brenner

 

 

Hoi,

Ik ben niet erg bang voor covid en ik ben ook niet gevaxxt.

Dat mag, maar zelf vind ik de reden "ik weet niet wat er in het vaccin zit" de domate reden ooit, bij bijna alles weet je dat niet, je kan ofcourse op het product kijken  maar bij vaccins weet niemand dat, weet jij dat wel dan, toen je nog een kind van 2 was en vaccins kreeg ingespoten? Denk het niet hoor. Maar voorderest vind ik elke reden/mening geldig genoeg als antwoord.

Naar mijn mening is de zorg niet overbelast, maar onderbelast door het personeelstekort. Sinds de discriminerende coronapas er is houd ik me ook niet meer aan de coronamaatregelen.

Je doet maar, dat is jouw probleem. Je mag iguess(?) Een mening hebben lol..

Ik heb dus een verklaring weten te fixen, waardoor ik gelukkig nergens meer een mondkapje op hoef.

Ik ben blij voor je, succes.

Afstand houden doen sowieso nog maar heel weinig mensen

Klopt, maar betekent niet dat je het opeens niet meer hoeft te doen, maar dat is jouw keuze.

en ik heb gelukkig een goed netwerk, dus een horeca cafétje kom ik zonder coronapas gelukkig nog wel in. 

Beetje raar, maar oke. Ik ga zelf toch nooit naar een café ofzo, beetje tijdverspilling, niet?

Maar goed, ik snap dat jij niet iemand wilt besmetten, maar besef dat zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden even besmettelijk zijn. 

Nou, volgensmij (websites etc.) Kan je minder personenen tegelijk besmettingen en word je zelf ook minder ziek, maar ben het er wel mee eens dat je anderen net zo goed het ziekenhuis in kan helpen.

Btw, ik ben gevaccineerd want het boeide me niet echt, ik ben nu ook nog niet dood, ookal zou ik dat wel gaan, idc eigenlijk lol.

 

Nou, succes nog met alles joh.

 

Hallo Brenner :)

Oftewel je bent gewoon een -tekst verwijdert kindertelefoon; regel2 ga respectvol met elkaar om-

Door jullie -regel2- zitten we weer met Coronamaatregelen en met ongekend hoge Coronacijfers. En dat heeft helemaal niets met onderbezetting te maken want in Duitsland, met hogere IC-capiciteit, zijn de ziekenhuizen ook overbelast.  Een verklaring waardoor je geen mondkapje op hoeft is bedoeld voor mensen die met medische redenen geen mondkapje kunnen dragen en niet voor -regel2-die het verdommen om een beetje aan de medemens te denken. En het is ronduit egoistisch om geen afstand te houden.  Vaccinatie is je eigen keus. Maar je kunt op zijn minst een beetje rekening houden met andere mensen door afstand te houden en andere maatregelen in acht te nemen. Want door deze -regel 2--mentaliteit is er code zwart, extreme Coronacijfers, en lockdown-achtige maatregelen.  Dat de zorg overbelast is is geen mening maar een FEIT. 

De horeca die jouw toelaat zonder QR-code is ook gewoon fout bezig.  Een Coronapas is namelijk niet discriminerend. Ik vind het ook discriminerend dat ik door jullie soort nog langer thuis mag zitten in angst voor het virus omdat jullie zo nodig weer niet aan de maatregelen moeten houden waardoor we langer met deze pandemie zitten.

'’Afstand nemen doen sowieso heel weinig mensen'’, als de rest allemaal in de sloot springt, spring jij er achter aan? 

-TheMightySlayer 

Reputatie 2
Badge

 

Hoi,

Ik ben niet erg bang voor covid en ik ben ook niet gevaxxt.

Dat mag, maar zelf vind ik de reden "ik weet niet wat er in het vaccin zit" de domate reden ooit, bij bijna alles weet je dat niet, je kan ofcourse op het product kijken  maar bij vaccins weet niemand dat, weet jij dat wel dan, toen je nog een kind van 2 was en vaccins kreeg ingespoten? Denk het niet hoor. Maar voorderest vind ik elke reden/mening geldig genoeg als antwoord.

 

Hoi StackedBlock, dat is ook niet mijn reden dat ik geen vaccin neem. Ik vind dat zelf ook een domme reden, want dat kan je gewoon zelf checken op internet of de bijsluiter van het vaccin. 

​​​​​​

Afstand houden doen sowieso nog maar heel weinig mensen

Klopt, maar betekent niet dat je het opeens niet meer hoeft te doen, maar dat is jouw keuze.

en ik heb gelukkig een goed netwerk, dus een horeca cafétje kom ik zonder coronapas gelukkig nog wel in. 

Beetje raar, maar oke. Ik ga zelf toch nooit naar een café ofzo, beetje tijdverspilling, niet?

Maar goed, ik snap dat jij niet iemand wilt besmetten, maar besef dat zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden even besmettelijk zijn. 

Nou, volgensmij (websites etc.) Kan je minder personenen tegelijk besmettingen en word je zelf ook minder ziek, maar ben het er wel mee eens dat je anderen net zo goed het ziekenhuis in kan helpen.

Btw, ik ben gevaccineerd want het boeide me niet echt, ik ben nu ook nog niet dood, ookal zou ik dat wel gaan, idc eigenlijk lol.

 

 

Klopt, maar het valt me gewoon op dat veel minder mensen afstand houden, dan valt het sowieso ook minder op als ikzelf geen afstand houd. 

Nee, kennissen hebben een cafétje waar ik vaker kom, dan neem ik gelijk wat vrienden mee. En bij sommige plaatsen kom je ook gewoon zonder pas naar binnen. 

Prima dat jij gevaccineerd bent, moet iedereen zelf gewoon weten.

Groeten, Brenner

 

Reputatie 2
Badge

Hallo Brenner :)

Oftewel je bent gewoon een -tekst aangepast KT, zie origineel bericht-

Ik heb je reactie gerapporteerd.  Ik val volgensmij niemand persoonlijk aan met mijn bericht, maar jammer dat je gelijk mij persoonlijk aanvalt met aannames die niet kloppen.  

Door jullie-regel 2-zitten we weer met Coronamaatregelen en met ongekend hoge Coronacijfers. En dat heeft helemaal niets met onderbezetting te maken want in Duitsland, met hogere IC-capiciteit, zijn de ziekenhuizen

-verwijderd-. Nog zo’n eentje waarom ik je gerapporteerd heb. Iedereen is gelijk en het is fout om onderscheid te maken in mensen. Ook is het nogal heftig om alle schuld op een bepaalde groep mensen te schuiven. 

Overigens heb ik nieuws voor je: de ic en de zorg is in de jaren voor corona altijd al overbelast geweest. Wel verschrikkelijk voor het personeel dat zich te pletter werkt, dankzij de bezuinigingen van het kabinet. 

 

ook overbelast.  Een verklaring waardoor je geen mondkapje op hoeft is bedoeld voor mensen die met medische redenen geen mondkapje kunnen dragen en niet voor - regel 2-  die het verdommen om een beetje aan de medemens te denken.

Sinds de discriminerende coronapas er is en het naar mijn mening enkel om geld en macht draait houd ik me aan geen enkele maatregel meer. 

En het is ronduit egoistisch om geen afstand te houden.  Vaccinatie is je eigen keus. Maar je kunt op zijn minst een beetje rekening houden met andere mensen door afstand te houden en andere maatregelen in acht te nemen. Want door deze -regel 2--mentaliteit is er code zwart, extreme Coronacijfers, en lockdown-achtige maatregelen.  Dat de zorg overbelast is is geen mening maar een FEIT. 

Jij verwacht dat ik rekening houd met mensen die mij een wappie noemen en alle schuld op mij afschuiven? 🙂 Ik vind het nogal egoïstisch dat mensen met een vaccin overal naar toe gaan en iedereen besmetten, terwijl ze ondertussen de ongevaccineerden die thuis zitten de schuld geven. 

De horeca die jouw toelaat zonder QR-code is ook gewoon fout bezig.  Een Coronapas is namelijk niet discriminerend. Ik vind het ook discriminerend dat ik door jullie soort nog langer thuis mag zitten in angst voor het virus omdat jullie zo nodig weer niet aan de maatregelen moeten houden waardoor we langer met deze pandemie zitten.

Ah weer “jouw soort”, weer schuif je de schuld op een bepaalde groep mensen. Misschien moet je eerst beginnen om naar jezelf kijken, want je bent nogal polariserend bezig. 

De coronapas is wel degelijk discriminerend. Gevaccineerden hebben namelijk meer vrijheid door de coronapas. Stel dat er een nieuwe wet komt dat donkere mensen meer geld moeten betalen dan andere mensen als ze bijvoorbeeld ergens bij de horeca naar binnen willen? Vind jij dat dan ook opeens niet meer discriminerend? 

 

'’Afstand nemen doen sowieso heel weinig mensen'’, als de rest allemaal in de sloot springt, spring jij er achter aan? 

Die context begrijp je verkeerd. Afstand houden maakt me zelf niet echt uit, maar een groot deel van de samenleving is ook klaar met het afstand houden. Er is bijna geen draagvlak meer voor. 

-TheMightySlayer 

 

Reputatie 6
Badge +3

Beste mighty slayer en anderen in dit topic;

Denk om de forumregels, blijf respectvol naar elkaar, discrimineer niet en hou je aan de feiten.

In de reactie van Brenner staat een verwijzing naar WNL; dat is een critische omroep die ook een interpetatie geeft over de feiten.

Hou deze discussie respectvol maar geef jouw mening; Het is een belangrijk onderwerp.

 

Groetjes Ab W

 

Reputatie 4
Badge +4

Wow , plots heftige  reacties op mijn topic . Ik vrees dat de tegenstellingen tussen believers en antivaxxers alsmaar groter zullen worden helaas . Ik kan er wel aan toevoegen dat de vader van mijn bff/liefje intussen in het ziekenhuis ligt met covid (gelukkig niet al te zwaar ziek) . Hij kan dat overal opgelopen hebben maar evengoed ben ik het die de besmetting bij hen thuis binnengebracht heeft toen ik bij mijn bff was (ik ben gevaccineerd maar kan de ziekte wel nog altijd doorgeven he ) en dat vind ik best een griezelig idee . Ik moet nu ook enkele dagen in quarantaine net als mijn vriendin en haar moeder .

Reageer