Skip to main content

Hé iedereen,

mij heb een paar vraagjes: ik ben een 15 jarige jongen en heb een twee jaar jonger zusje, het enige is dat wij niet de beste band samen hebben. Waneer de een iets zegt kan de ander dat niet goed hebben en dat geld vaak hetzelfde voor plagen/ vervelen. We weten ook precies waar onze zwakke punten liggen en wanneer die weer op de proef gesteld worden loopt het af en toe wel weer uit op nog vervelendere situaties met irritatie vanuit beide kanten. Ook zitten we eigenlijk nooit graag langs elkaar.  Hier zit ik dan ook vaak zat mee zo van waarom kan dat nou niet eens effe normaal. En mijn vraagjes zijndaarom herkennen jullie dit ook of herkennen jullie jezelf in sommige stukjes?  Zo ja wat zijn dan van die dingetjes die vaak fout gaan bij jullie? En hebben jullie miss nog wat tips? Het zou me erg helpen🙂

ps. Het is niet alleen maar shit als jullie dat dachten maar op sommige momenten kan het ook goed gaan tussen ons. 

Hoii,

Ik heb ook zo een band met mn broertje. Ik ben ook 15 en mn broertje is nu 10. We kunnen vaak niet praten zonder ruzie en irriteren elkaar om de minuut. We hebben ook niet dezelfde interesses sinds hij een jongen is en jonger is.Maarrr vroeger was het erger. Ik denk dat ik bewuster ben gaan reageren op hem. Vroeger wou ik altijd het laatste woord hebben maar nu laat ik hem gwn praten steeds vaker. En ik ben gaan proberen hem complimenten te geven of iets grappigs te vertellen etc, zodat we samen kunnen lachen. En gewoon meer tijd met hem doorbrengen ookal zou ik liever iets anders willen doen

Mvg....

Ik ga eens proberen om wat bewuster te reageren  tegen m’n zusje en natuurlijk wat meer leuke dingen proberen te doen. Bedankt in ieder geval voor het reageren👍

Reageer