Skip to main content
Vraag

Confrontaties thuis

• September 26, 2025
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi. Ik ben veertien en ik zit in de 3e. ik heb 2 zusjes, een van 9 en een van 13. Mijn zusje van dertien begint zo langzamerhand een puber te worden, en is snel overstuur. mijn vader heeft een lage prikkelgrens, wat betekend dat hij niet goed tegen prikkels kan. deze avond stootte mijn zusje van 13 een wijnglas van tafel dat kapot viel. Mijn vader schrok ervan en schreeuwde door het hele huis keihard ‘Godverdomme’ hij bedoelde het niet naar iemand , maar zei het gewoon van de schrik. mijn zusje die hier weer van overstuur raakte, begon te huilen en wilde naar boven. Er ontstond een hele ruzie tussen mijn ouders over wat er gebeurd was en wie er gelijk had. we zouden die avond spelletjes gaan spelen, dus het was echt het aller slechtste moment. wat zouden jullie doen in zo'n situatie en is het normaal dat zoiets bijna wekelijkes wel niet dagelijks gebeurd?

Groetjes B.

3 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • September 27, 2025

Hi,

Wat goed dat je dit hier komt vertellen op het forum! Wat vervelend om te horen dat het wel wekelijks of niet dagelijks zo gaat bij jullie. Onthoud dat je er niet alleen voor staat! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit hier vertelt en ik hoop dat het snel wat gezelliger wordt bij jullie thuis en dat jullie weer spelletjes samen kunnen spelen :). 

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 27, 2025

Ai, dat klinkt wel heftig. Heb je iemand in je omgeving die je hiermee kan helpen?

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Praat met je mentor of vertrouwingspersoon