Computer problemen.

  • 10 September 2018
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik ben Robin, sommigen kennen van me vorige topics. En ik heb wéér een probleem, gelukkig niet over liefde deze keer.


Het gaat voornamelijk over het PC gebeuren, ik heb een gaming pc, heb er zelf voor gespaard. En was er echt blij mee! Ik speelde elke dag ongeveer een uurtje met vrienden, en was echt heel blij ermee. Totdat me ouders er zich ermee gingen bemoeien. Ik zeg dit niet echt omdat ik "Verslaafd" ben. Maar het is de manier waarop ik word "gedwongen" om van me PC af te gaan. Ik ben een aardige jongen, en ik volg alle regels (Als mensen aardig terug zijn.) Dus, hoe het begon: Ik zat in de tweede, en het ging écht goed. (Ik zit op de havo.) Ik zocht een perfect balans tussen de computer zelf en het leren, en kon dús over naar de derde. Maar me ouders denken dat ik verslaafd ben, omdat ik zo fel reageer tegenover het computer verbod.

Dus, we gaan verder. Toen de zomervakantie voorbij was, ging ik weer verder met leren. Ik zocht weer een balans tussen de computer en het leren. En me ouders zeiden dat de computer "Een levensfase was en weg moest." En ik vond dit echt jammer, want ik heb het helemaal in me eentje gedaan om over te gaan. Toen was het max een uur per dag. (Soms wel niet, aangezien ik dan toetsen had.). En in het weekend rond 2,5 uur. Ik sport, ik ben gezond, en ik eet gezond. Dus het lag niet aan me gezondheid.

Hoe dan ook, toen me broertje ook begon te spelen op me computer, werd hij afgeleidt. (Hij moest ook leren, maar wou dat niet vanwege de PC.) En ik werd er natuurlijk de dupe van. Wat heb ik gedaan? Niks! Ik ben niet verslaafd, en ik doe me huiswerk zoals elk kind hoort te doen. Tot nu toe is het alleen in het weekend maar een half uur. (Dus 1 uur in de week). Soms raak ik gewoon stomverveeld thuis nadat ik klaar ben met me werk. (Ik kan ook niet elke dag uitgaan met vrienden). Dus, ik probeerde met me vader te praten, en die zei dat ik me moest concentreren op het leren. Wat me weer boos maakte. Want ik deed me werk gewoon! Ik had bij alle vakken een 6,6 gemiddeld! (Engels een 8,5) Dus het lag niet aan de computer. Maar aan me broertje. En ik vind het jammer dat ik er per se de dupe van ben. Met wie moet ik praten?

Hoe dan ook, voor de duidelijkheid. Ik WEET dat mijn topic niet zo relevant is vergeleken met alle anderen, dus ik hoef niet per se een antwoord.

Dank jullie wel.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Goed om te lezen dat je zo goed met school, sport, eten etc bezig bent. Ik snap dat je ontzettend irritand vind als je ouders zo doen.... Is er echt geen manier om goed met ze te praten dat je je school en game computer kan combineren? Ik wordt er persoonlijk chaggerijnig van als mensen denken dat je gelijk verslaafd bent... Gamen is gewoon een hobby! Tja je hebt soms lastige ouders... Misschien kunnen jullie bespreken wat een echte verslaving is zodat ze het anders aanzien?

Iedergeval veel succes met school en je ouders 😛
Thanks!

Ik ga het proberen, ik weet niet zeker of het lukt. Maar het zou best kunnen
Reputatie 3
Badge +4
Vertel wat ze hebben gezegd. Misschien kunnen we daar iets op bedenken!
Hey Robin

Aangezien je die computer zelf betaald had, vind ik dat je ouders die niet zomaar van je weg mogen nemen. Het is normaal dat je naast je schoolwerk iets leuks zoekt voor in je vrije tijd, en als je voldoende aan sport doet, is het zeker ok dat je gamet. Je ouders moeten inzien dat jij ontspanning nodig hebt.

Je hebt al met je vader gepraat. Misschien kunnen jullie samen deze video bekijken. Verder moet je vader inzien dat jij prima bezig bent, en dat jij een vrijetijdsbesteding verdient.

Groetjes
Kenshin
Hoi robin

Ik vind het een beetje overdreven van die regels. Het is natuurlijk ook normaal dat je naast huiswerk ook leuken dingen wilt doen. Misschien kun je het nog is over die regels hebben met je ouders. Waarschijnlijk hebben heel veel kinderen gedoe met hun ouders over beeldschermtijd. ik in iedergeval wel
IIk zou deze hele uitleg opschrijven en aan je ouders geven want (bij mij dan) wil ik het vertellen aan mijn ouders en praten ze er de hele tijd doorheen dus dan kan je niet duidelijk maken wat je bedoelt.) Vooral dat over de ballans tussen huiswerk en pc. Als ik dat tegen minn ouders zou zeggen zouden ze waarschijnlijk wel overgehaald zijn. Ik weet niet hoe dat met jou ouders zit maar je kunt het minstens proberen

Reageer