christelijk ouders

  • 3 January 2021
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

Badge

hoi ik ben een meisje 12 jaar en mag nikssssssss van mijn ouders omdat ze christelijk zijn geen films zit foute kleding in niet logeren bij je vriendje hele preek krijg je voor dat je naar je vriendje gaat logeren met vriendinnen we zullen er over na denken na een jaar te zeuren en dan gebeurt het niet uiteindelijk en toen ze er achter kwamen dat ik gezoend had met mijn vriendje dat was echt dramaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb tweee dagen toen chagrijnige ouders gehad  en duizend preken en het erge is mijn vriendje weet van niks ik ben bang dat hij me niet snapt over het geloof aangezien ik er misschien soms van al die dingen toch nog iets van geloof n ik ben gwn bang om dat mijn vriendje te vertellen en ja en dan wrd er nog meer gezeurd dat mijn vriendje geen christen is enzo echt het is echt vreselijk plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz help


5 reacties

Is het geen optie om erover te praten met je ouders. Vraag hen waarom ook jij zo nodig al christen moet leven, terwijl je dat eigenlijk niet ziet zitten. Misschien als jullie praten zullen je ouders jouw standpunt begrijpen.

Met alles stiekem te doen zal je het alleen maar erger maken. Dat soort dingen komen toch sowieso uit, en dan zullen je ouders mogelijk nog strenger worden.

Veel succes!

Badge

nou mijn ouders vatten dat juist dan heel zwaar op als ik zou zeggen dat ik niet wil geloven zeg maar en dan word alles nog erger

Hoi,

Lastig voor je dat je ouders zo streng zijn.  Nu mag je waarschijnlijk maar 1 keer op een zondag naar kerk (of helemaal niet), dus dat is dan wel fijn voor je of niet? 

Wil je echt niks meer met je geloof te maken hebben of begrijp ik dat verkeerd, want anders kan je dat wel zeggen denk ik, en kan je het ook wel vol houden tot je 18e. 

Het belangrijkste in het leven is nou ook weer niet films kijken en naar feestjes, denk daar ook over na.

Ik snap dat je dat gedoe met je vriendje lastig vind, maar ik snap je ouders ook wel, ze willen vasthouden aan hun standpunt omdat ze dat geloven, en ook denken dat, dat het beste voor jou is. Ik zou er proberen met je ouders over te praten, op een goed moment misschien, en dan bespreken wat wel en niet gaat mogen. Want als je echt van hem houd gaat het lukken, en kan je er ook met je vriend over praten.

Heb je je al verdiept in het geloof van je ouders? Wat vind jij er echt van? 

Misschien kan je er ook met iemand over praten buiten je familie als je daar behoefte aan hebt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, al zal het denk ik wel moeilijk blijven.

J4250

Reputatie 1
Badge

Hii,

Ik zeg je eerlijk IK LEEF MET JE MEE.  Ik heb ook Christelijke ouders en ik mag ook niet veel. Ik mag ook niet logeren bij me vriendje want dan krijg ik ook mega lange preek van hier tot Tokio. Alleen begrijp ik niet zo goed wat er zo erg is als je met vriendinnen mag logeren, want ik mag dat wel en me ouders zijn streng gelovig. Me ouders zeggen dat ik me gewoon goed moet gedragen en dat ik dan meer vrijheid krijg snap je dan krijgen ze inzicht in je dat je goed zelfstandig kan zijn enzo . Niet dat ik gelijk alles mag als ik me gedraag. Maar wat me vader altijd zegt: Alles op zn tijd.

 

Dus mij advies is goed gedragen zodat je ouders goed kunnen zien dat je een goed zelfstandig persoon bent en dat je dan misschien meer dingen kan doen die je eerst niet mocht doen.

 

 

x lindsay

Reputatie 2
Badge +1

Hai,

Ik ben ook christelijk! Ik vind het helemaal niet erg! Moet je nagaan als jij er van afstapt, dan weet jij beter! Dus als je sterft dan weet je zelf ook wel wat er gebeurd. En dan zal je er voor altijd spijt van hebben! Denk er nog goed over na!  Ik wil je niet boos maken he!!! Ik heb het beste voor je!!

 

Liefs Emma000

Reageer