Vraag

christelijk opvoeden (refo)

  • 28 March 2023
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

ik word streng christelijk (gergem) opgevoed en mag dus heel veel dingen niet.  Zo ben ik bi maar mijn ouders zouden dat nooit tolereren dus dat hou ik al voor me en heb ik besloten alleen jongens te daten. Mijn ouders zijn dan ook nog zo dat ze willen dat die jongen christelijk is.  Daardoor kan ik nooit afspreken met leuke jongens van snap en dat doet me echt pijn. 

Goed, terug naar het feit dat ik bi ben. Mijn ouders zijn extreem homofobisch, vooral mijn vader. Ik weet echt niet wat ik moet doen en haat het zo erg dat ik niet mezelf kan zijn.

voorderest zit ik ook op een christelijke school want ze willen mij ten alle tijde in de christelijke bubbel houden. dat vind ik ook niet fijn maar als ik ze dat vertel komen ze met het slechte argument dat ik geen zeggenschap heb over iets hier want in de Bijbel staat dat een kind moet luisteren naar zijn ouders.

Ik mag niks van ze. Geen oorbellen, geen broeken, geen films, geen avonden weg. Nu doe ik alles wel gewoon maar dan worden ze zo boos en ik krijg oprecht stress van het feit dat ze zo schreeuwen. Het maakt me echt bang want wat als ze erachter komen dat ik bi ben? 


3 reacties

Badge

Hey 

Ok snap je situatie volledig.

Ik ben een transjongen en mijn ouders worden daar ok super boos om als ik zeg dat ik trans ben of in jou geval bi. Maar ik snap niet waarom ze zo tegen je doen. Misschien kun je iemand uit je familie erover vertellen en dat jullie het zo samen oplossen. Geloof me ik weet hoe het voelt ik heb daardoor zelfs bijna zelfmoord gepleegd. Heb ik ook een topic over geschreven.

Ik hoop echt dat je situatie beter word

 

Veel geluk gameboy

Hi

Super vervelend dat je in zo’n situatie zit! Lijkt mij ook best weleens eenzaam… Ik weet niet of je er al een keertje “echt”met je ouders over hebt gesproken, want misschien kun je ze dan duidelijk maken hoe ongelukkig jij je voelt en hier echt heel erg mee zit. Of je maakt een brief waar je alles inschrijft zodat ze dit door kunnen lezen, lucht misschien voor jou wel een beetje op… Hopelijk gaat het snel weer beter en kan/mag je lekker jezelf zijn.

 

Wat vervelend dat je niet jezelf mag zijn.  Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat het gemakkelijker wordt als je ouder bent.  Misschien is er iemand die jij in vertrouwen kan nemen en die je wel kan steunen?

Echt heel erg voor je. 

Reageer