Skip to main content
Vraag

broertjes zijn altijd beter

• April 19, 2025
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi, 

dit is mijn tweede topic die ik schrijf in 1 dag 🫣 maar goed,

ik heb gescheiden ouders met 2 halfbroetjes en een oper (oppas die woont in huis) en hun zijn letterlijk altijd beter dan mij ik voel heel erg dat mijn stiefmoeder mij met hun vergelijkt maar zij zegt van niet dus ik weet niet wat het dan wel is ik ben de oudste 12 en mijn oudste broertje is 3 jongste 1, ze zegt best wel gemene dingen vind ik die mij heel erg onzeker laten voelen en laten voelen dat ik niet belangerijk en niet genoeg ben een paar dingen die ze tegen mij zegt zijn bijv. :      kijk je broertje kan al het bad schoonmaken en hij is pas 3 het heeft hem 20 minuten gekost om het hele bad schoon te maken en zijn speeltjes op te ruimen

dat heb jij niet geleerd van jouw moeder of wel en als ik dan ja zei: nee ik geloof je niet oh wow wat is hij geweldig he of weet je wat de oper tegen mij heeft gezegd dat ze mij voelt als een moeder en dat is zo speciaal omdat zij nooit een moeder heeft gehad of vraag maar aan de oper om je te helpen met je make up ij is de beste die ik ken daarin ze is ook de schoonste en de netste        

soms voel ik dat mijn broertje alles van mij heeft afgepakt ik was vroeger de enige, de beste ik weet niet meer wat ik moet doen en sta op het punt om mij leven te beëindigen vanwege dit 

heeft iemand dit ook meegemaakt of/en kan mij wat advies geven 

2 reacties

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 19, 2025

Hey ​@lily4 ,

Ik zie dat je in een lastige situatie zit. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte
(De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@lily4, ik lees echt met heel veel pijn wat je deelt, en ik wil je allereerst zeggen dat je niet alleen bent. Wat je voelt is heel zwaar, maar het is ontzettend belangrijk om te weten dat jouw leven waardevol is, ook al lijkt het nu zo moeilijk en donker.

Dat je je zo onzeker en minder voelt door wat er thuis gebeurt, is heel begrijpelijk. Het is super pijnlijk als mensen je kleineren, vooral als dat door familie gebeurt. Maar onthoud: jij bent niet wat zij zeggen of hoe ze je behandelen. Jij verdient respect, liefde en erkenning, precies zoals je bent.

Het kan enorm helpen om met iemand te praten die er echt voor je kan zijn, zoals een vertrouwde volwassene, een schoolmaatschappelijk werker, of een psycholoog. Zij kunnen je helpen om deze gevoelens beter te begrijpen en je ondersteunen in deze moeilijke periode.

Als het voelt alsof het teveel wordt en je aan jezelf denkt, probeer dan meteen hulp te zoeken of iemand dichtbij te bellen, er zijn ook hulplijnen speciaal voor dit soort momenten. Je hoeft dit niet alleen te doen. Jij bent belangrijk en je mag er zijn. Echt waar.

xx liefs Wolf 🐺