Vraag

Broertje wordt voorgetrokken door stiefvader...🙄

  • 25 June 2020
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Haii,

 

Ik snap van mn ouders 3 kinderen zijn vermoeiend maar trek dan niet iemand voor!

Mijn broertje van 6 wordt voorgetrokken door  mn vader….

Hij (mn vader) is niet mn biologische vader maar mn broertje is dus ook niet mn echte broertje om zo maar te zeggen want mn broertje komt van mn stiefvader snappen jullie t nog? xD

Ik en mijn zusje van 9 komen dus van een andere vader daar hebben we heel wat meegemaakt we komen niet meer bij hem sinds 6 jaar terug ik heb hem in die tijd ook nooit meer gezien. Aangezien ik daar veel heb meegemaakt zowel mn opvallende problemen en prive  heb ik geen spijt van mijn keuze dat ik hem nu niet meer zie.. 

Maar soms wil ik wel terug al is het alleen voor een kwartier ofzo gwn om te kijken hoe t gaat want ik mis wel iets zegt mijn gevoel maar ik weet niet wat….  Heb je t thuis slecht dan? Nee dat niet maar de ruzie wordt steeds heftiger en dan wil ik wel terug naar mn biologische vader.

Ik en mijn zusje voelen ons anders gezien met onze stiefvader omdat hij mijn broertje voortrekt  ik noem wel een voorbeeld: We mogen thuis niet met de deuren slaan soms als je boos bent doe je dat toch mss herken je het maar als ik en mn zusje met de deur slaan komt pa achter ons aan naar boven en geeft ons een tik (Ik vindt t slaan maar hun zeggen "Als ik je sla dan is dat wel iets anders” maar goed als mn broertje met de deur slaat dan is het van " (Naam van broertje) Wil je niet met de deur slaan?!” Terwijl wij dan boven zitten is hij lekker beneden aan t spelen!

 

Ik vindt dit zo niet eerlijk! Wat kan ik doen?


2 reacties

Heyy

Dat je contact wilt met je biologische vader lijkt me relatief normaal, ik bedoel, het is en blijft je vader. Kun je daar eens niet over praten met je moeder? Indien die niet meewerkt en niet wil dat je je vader ziet kun je je vader een bericht sturen als je iets van zijn contactgegevens hebt. 

Dat je stiefvader je “een tik” geeft is natuurlijk niet oke. Ik denk dat hij eerder jij en je zus slaat omdat jullie allebei wat ouder zijn en niet echt zijn kinderen zijn, wat nog altijd niet oke is trouwens. Kun je hier niet eens met je moeder over praten? Of staat die aan de kant van je stiefvader? Anders denk ik toch dat je best eens praat met iemand op school, want dit kan echt niet meer hoor. Er moet iets veranderen.

Hoop dat er snel iets veranderd voor je!

Groetjs

Reputatie 2
Badge +3

Hoiii @Kaas123 

 

Ja mijn moeder staat aan de kant van mijn stiefvader dat is heel vervelend af en toe..

Je hebt helemaal gelijk over die " Tik ” !

Maar dan is er een klein dingetje nog want mijn biologische vader woont ver weg van ons en ik heb geen telefoon nummer of iets van hem liever niet trouwens maar ik wil hem wel zien!

 

Mss maak ik het wel te moeilijk xD

 

xxx

Reageer