Vraag

broertje slaapt bij ouders

  • 16 October 2020
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 dus mijn broertje slaapt nog bij mijn ouders in bed.  Hij kan wel alleen slapen, geen idee waarom hij het doet. Het probleem is dat hij in groep 8 zit en net 11 is. Veel te oud, en mijn ouders doen niks. Moet ik hier iets tegen doen? Hij wordt sowieso gepest als zn vrienden hier achter komen, mijn ouders doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, waar ik zeker van ben dat dat het niet is. 


3 reacties

Ik zou het hier eens serieus met je ouders over hebben, misschien het beste als je broertje er dan niet bij is. Leg hen de eventuele gevolgen uit. Zeg dan bijvoorbeeld dat ze het beste kunnen afspreken met hem dat het klaar moet zijn voordat hij naar de middelbare school gaat anders…

Het lijkt me voor je ouders ook gewoon fijner om met z'n tweeën te slapen trouwens. Het is toch niet chill dat je altijd je zoon in bed hebt.

 

Zeg dit ook gewoon eens tegen je broertje. Leg hem ook de gevolgen uit en zeg dat hij hier echt te oud voor wordt. Speel gewoon even de oude, wijze zus die belangrijk advies heeft. Hij moet gewoon begrijpen dat het niet meer bij zijn leeftijd past, dat hij toch echt wat volwassener moet worden voor de middelbare en dat je ouders ook gewoon hun privacy nodig hebben.

Ik heb het er al met ze over gehad, maar ze willen niet luisteren. Mn broertje word altijd boos als ik erover begin.

Tja, dan heb je het geprobeerd toch. Dan kan jij er verder niets meer aan doen.

Reageer