Skip to main content
Vraag

broertje met zelfmoord ideeen

• April 26, 2025
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hii

mijn moeder doet rot schreeuwt de hele tijd en zegt nare dingen over me daardoor voel ik me al rot maar vandaag vertelden me broertje die 11 jaar is dat hij soms gewoon zelfmoord wil plegen en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan ik kom zoiezo altijd eerst voor hem op want zo ben iik al snijd ik mezelf wel en heb iik ook zulke gedachten weet ik niet hoe ik mijn broertje hier het best mee moet helpen heeft iemand tips?

4 reacties

Ik denk met je mee
Forum|alt.badge.img+2

Hi 

Oké ik had verwacht dat de k.t wel op dezen topic zal reageren misschien willen ze dat nog wel doen Ik wil namelijk niks verkeerd zeggen want ik wil je helpen 

Het is inderdaad heel vervelend dat jou moeder tegen jou schreeuwt 

En wat lief dat jij je broertje wilt helpen 

Wat ik altijd aan iedereen mee geeft ook vandaag aan jou 

Er zijn altijd mensen die van je houden 

Ook al merk je dat soms niet 

En doe maar niet zelf snijden dat helpt echt niet het brengt alleen maar meer ellende en dat gun ik je niet 

Blijf praten over dit soort onderwerpen en gevoelens 

Dat kan op het forum met de kindertelefoon met je docent of met je vrienden of wie dan ook 

En die kunnen dan zoeken naar een oplossing 

En weet dat je er niet alleen voor staat 

Mag ik vragen waarom ze schreeuwt dat helpt ons om jou en je broertje te helpen 

Ik denk aan je 

Ik hoop dat de kindertelefoon mijn woorden bevestigd 

En dat je je welkom voelt bij de kindertelefoon en het forum 

Groetjesss 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 27, 2025

Hoi

Wat rot dat je je zo voelt. 

Misschien kun je erover praten met een leraar die je mag?

🩵 Lovegood 

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • April 27, 2025

Hoi ​@IkBenOkayDenkIk

Wat dapper dat je je verhaal hier met andere forumgebruikers deelt. Dat is al een hele grote stap die je hebt gezet. We lezen dat zowel jij als je broertje het zwaar hebben en last hebben van zelfmoordgedachten. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Ik denk met je mee
Forum|alt.badge.img+2

-onnodige quote verwijderd-

Dank je wel JanneB