Skip to main content

broertje irritant help

• September 4, 2025
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Mn broertje is 11 en hij is echt irritant. En ik seg het nie zomaar. En het is niet de soorten rusies die wel elke breortjes en zussen met elkaar hebben. Dit is gewoon extreem. Hij heeft geen manieren en is brutaal. Deze week moest ik hem naar school brengen en ophalen. Ik was inslaap gevallen toen hij uit school was bijna. Dus heb k snel gerend om hem op te halen. Toen ik daar kwam deed hij gelijk al brutaal en zei hij dat hij zelf wou lopen. Hij is toen de hele andere kant gelopen en ik was dus voor nix gekomen. Het is niet eens alleen brutaal, hij is gewoon gemeen. Vandaag kwam ik thuis en ik had geen sleutel. Gisteren heeft hij mn moeder gevraagd om de sleutel bij zich te houden voor als hij thuis komt van school. Ik heb toen geen sleutel gekregen. Ik wacht een halfuur voor de deur en uiteindelijk komt hij aanlopen. Hij stopt een paar meter voor de deur en belt zn vriend. Ik zeg kan je opendoen. Hij segt hou je mond. Ik sta bij de deur en hij pakt eindelijk de sleutel. “Schuif weg van de deur anders doe ik nie open” zegt ie. Ik zeg nee je kan erbij dus wrm. Hij zegt schuif anders blijf k gewoon buiten en ga k nasr winkel. Mind you ik ben helemaal gesloopt door school en heb buiten gewacht. Hij loopt weg van de deur en wacht tot ik wegschuif. Daarna schuif ik. “Dacht ik al, goedzo” zegt hij. Het is gwn dat hij gemeen doet terwijl ik heb hem heledag nie gezien en nu is lett de eerste x dat k hem zie vdg. Wrm moet je dan gemeen doen. Je hebt geen reden want je ziet me pas nu. Help. Ik kan niet meer met hem. Hij laat me echt huilen 

4 reacties

• September 4, 2025

Pijnlijk, heb ik ook maar op dit moment zou ik hem een hele goede nep verkopen, het kost ruzies niet op maar dan weet hij even waar hij moet zitten, je kan dit ook met je ouders bespreken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Awh… dat klinkt echt super zwaar en verdrietig. 😢 Het is heel normaal dat je je zo voelt, want hij doet echt gemeen en oneerlijk tegen je, terwijl jij al moe bent van school. Het is niet jouw schuld dat hij zich zo gedraagt.

Praat er met iemand over die je vertrouwt, zoals je moeder, een familielid of een vriend. Zeg gewoon hoe moe en verdrietig je wordt van zijn gedrag. Blijf rustig, ook al is dat moeilijk. Als je boos reageert, kan hij juist doorgaan met gemeen doen. 

Zet grenzen: als hij gemeen doet, loop weg of ga even naar een plek waar je veilig bent. Jij hoeft zijn gedrag niet te accepteren. Doe leuke dingen voor jezelf: als je thuis bent, luister muziek, teken, lees, game of iets anders wat jou blij maakt.

Het is oké om verdrietig te zijn en te huilen. Soms helpt het ook om even op te schrijven wat er is gebeurd, zodat je hoofd leeg wordt. 💛

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 5, 2025

@Wolf Aww dankjewell. Je hebt gelijk k ga gwn mn eigen ding doen en zijn negatieve energie negeren. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 5, 2025

@Just_Chilling Wahahhah dat helpt nie hor. Mn ma doet er nix aan dus daar kom ik nie ver mee. Maar ik ga t gen negeren