broer uithuisplaatsing

  • 18 January 2021
  • 8 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Hai ik ben 14 jaar en zit in de 2e klas. 
 

mijn broer heeft PDD-NOS, ASS, ADHD en nog wat andere dingen waarvan ik de naam niet weet

hij zit op speciaal onderwijs maar daar is hij niet te doen. Hij steelt van winkels, vrienden, mijn moeder, mij, eigenlijk iedereen. We hebben camera’s in huis hangen en hij steelt al het geld dat hij kan. Hij steelt mijn moeders armbanden en verkoopt ze, hij heeft al het spaargeld van mij en mijn zus gepakt (camerabewijs) waar het geld naartoe gaat.. redbull, hij is verslaafd en heeft ook een verbod op de jumbo door meerdere pogingen van stelen (waarbij hij is betrapt).

ook heeft hij altijd al obsessies gehad die steeds verder gaan. Er is een meisje die hij leuk, iedereen waarvan hij denkt dat ze leuk vind slaat hij in elkaar daardoor is hij ook op speciaal onderwijs geschorst.

hij wordt binnenkort opgenomen, uit huid geplaatst. Hij slaat opende wachtrij maar dat duurt een half jaar en om te voorkomen dat de rechter zegt: jullie moeten alles gebrocheerd hebben. Doen we nu MST therapie we weten dat het niet goed genoeg is maar moeten nog een half jaar volhouden. Ik weet niet hoe dat gaat lopen 

mijn moeder voelt zich schuldig dat ze zoiets op de wereld heeft gezet en mijn vader zat vorig jaar in de ziektewet door de stress.

Ik kan me niet meer concentreren op school en doordat mijn vrienden het niet weten maken ze weleens opmerkingen erover ik neem het ze niet heel erg kwalijk doordat ze het niet weten hoeveel pijn het ook doet. Ik heb gelukkig wel goede vrienden, in mijn geval doet de lockdown ook niet veel eenzaamheid opwekken. Ik Verveel me niet ik heb leuke hobby’s en spreek vaak af dus dat zit wel ok..

Ik voel me bang en onveilig wanneer ik alleen thuis ben met hem, hij zei zelf: ‘ja.. (naam) als ik nu iets doe is er niemand die mij tegen houdt’. Toen werd ik bang en ik sluit mezelf vaak op in de badkamer. Ik heb ook vaak nachtmerries over dat hij ontsnapt uit die plek waar hij wordt opgenomen om wraak te nemen op mij. 

dankje dat je de moeite hebt genomen dit verhaal te lezen ik zou het heel fijn vinden als je een reactie achterlaat, blijf veilig!


8 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Oh jeetje! Wel heftig! Als ik jou was, had ik naar je ouders gelopen en gezegd wat je broer tegen je zei en dat je je er echt niet fijn van voelt. Ik ben zelf uit huis gestuurd maar niet naar dit! Poeh sterkte meid!

 

Badge

Mijn ouders blijven maar zeggen: we zijn er mee bezig meid

 

hij luistert niet, mijn ouders hebben geen controle meer dus hij kan ook alles doen..😢

Reputatie 1
Badge +1

Oh jeetje… Heb je ook al geprobeerd met een vertrouwingpersoon te praten of met je mentor/mentrix?

 

Badge

Nee kan zoizo ook niet nu bij de lockdown

Reputatie 1
Badge +1

Je kan het altijd proberen… Het jammere is natuurlijk wel dat we nu door die online lessen ook bij elkaar zitten… Jij al helemaal!

Badge

Het is wel zo dat kinderen doe niet handelbaar zijn een deel van de dag toch naar school gaan maar hij is al voor de lunch thuis dus het heeft niet zoveel zin

Reputatie 1
Badge +1

ohh… Je zal het kunnen proberen met je mentor om het een beetje uit te kunnen laten maar ik snap het als je dat ook niet wilt.. Voor de rest kan ik je echt niet helpen… xx

Heftig zeg.
Ik hoop dat ze er inderdaad mee bezig zijn. Jij kunt er nu natuurlijk weinig aan veranderen, maar misschien wel voor jezelf. Misschien lucht het op wanneer je erover praat en het niet langer verzwijgt. Waarom zou je het niet aan je vriendinnen vertellen. Zij zullen je toch alleen maar willen supporten en jij kan dan je verhaal kwijt.

Nee kan zoizo ook niet nu bij de lockdown

Praten met je mentor kan ook digitaal (bellen, mail, zoom/teams). Ik denk dat het wel verstandig is als hij/zij weet wat er speelt en begrijpt waarom je je zo lastig kunt concentreren. Misschien valt er ook wat te regelen dat jij ook naar school kan. Bij ons op school is het zo dat wanneer het thuis niet lukt of om welke reden dan ook gewoon niet aan werken toekomt, je op school mag komen. Hopelijk heeft jouw school ook zo'n regeling, zodat je niet de hele dag met je broer thuis hoeft te zitten.

 

Sterkte ermee.

Groetjess

Reageer