Skip to main content

boze vader

• May 27, 2025
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

een tijdje geleden heb ik een bericht geplaatst over dat ik niet meer naar mijn vader wil. Ik heb het nu eindelijk met hem erover gehad en we hebben afgesproken dat ik niet meer om het weekend blijf slapen, maar dat ik 1x in de week bij hem ga eten op donderdag. In het weekend dat ik eigenlijk bij hem zou zijn eet ik ook mee op vrijdag, dus dan 2x in de week. Mijn moeder was mee met het gesprek en heeft mij erg goed geholpen, alleen is mijn vader nu heel erg boos op haar. Hij denkt dat dit haar idee was en vindt dat zij alles heeft gezegd en dat ik de hele tijd stil was. Hij zegt dat hij haar nooit meer wilt zien en spreken. Ook vertelde hij dat hij liever alleen met mij dit opgelost had, maar ik heb zelf gevraagd of mijn moeder mee wou omdat ik dat fijner vond. Ik heb nu een beetje het gevoel alsof hun ruzie mijn schuld is, omdat ik niet meer naar mijn vader wil en dat mijn moeder veel gepraat heeft omdat ik het lastig vond om zelf te praten. Ook ben ik bang als ik nu bij mijn vader ga eten, dat hij weer met mij wilt praten. Mijn moeder is er dan niet mee en dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. Hebben jullie misschien tips of heeft iemand hier ervaring mee? 

3 reacties

• May 28, 2025

Hallo,

Lastige situatie. Misschien moet je hem vertellen dat het wel uit jezelf komt? 
Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, misschien kun je voor betere tips met de kindertelefoon / @ease (zojuist opgezocht, schijnen ook goede platforms te zijn) chatten/bellen of zo? Of met je mentor erover praten?

Veel sterkte!

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 28, 2025

Hey

Het is ZEKER niet jouw schuld. Je moeder deed haar best om jouw een goed gevoel te geven en je te helpen. Ik heb je vorige topics over je vader even bekeken en ik denk dat jij het goed hebt gedaan hoor! Je had het gevoel dat je vader je verwaarloosde, dus praatte je erover met een volwassene. En toen ging je het ook nog vertellen aan je vader.

Ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om mensen te vertellen over iets dat mij dwars zit, als het hun schuld is zeg maar. Dat je er een volwassene bijhaalde was volkomen begrijpelijk. Je vertrouwt je moeder door en door, en zij kent jou waarschijnlijk ook beter dan de meeste andere mensen. 

Je vader had niet zo moeten doen. En dit bericht geeft misschien geen oplossing, de boodschap is vooral: HET IS NIET JOUW SCHULD!

Veel succes

Bloemetje

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Hoi, het is heel vervelend dat dit is gebeurt, maar het is zeker niet jouw schuld echt niet je kan bv tegen hem zeggen dat het van jou komt en niet van je moeder ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het is niet jouw schuld! Ik hoop dat het lukt ook al denk ik dat je hier niet veel aan hebt , veel succes en groetjes van Anya.