Skip to main content
Vraag

boze vader

• October 25, 2025
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

De laatste tijd word mijn vader vaak heel boos ik vind het natuurlijk niet leuk en om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan die man en mag hij ... maar men moeder blijft van hem houden wat ik niet snap want hij is een alcoholische ..., ik ben nu well best wel bang voor hem omdat hij kinderachtig en onvoorspelbaar is, en men moeder zegt dat als ik wat verkeerds doe als hij boos is dat hij agressief kan worden (dit is nog nooit gebeurt). En als dit door blijft gaan, ga ik misschien weer sh doen.

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende of choquerende content.

3 reacties

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • October 27, 2025

Hoi, ​@Laatmemetrustgvd 

Wat een lastige situatie voor je! Goed dat je hier jouw verhaal deelt, en steun zoekt. Hopelijk krijg je nog veel steunende en helpende reacties.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska 

De Kindertelefoon 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Darn, wat moet dit moeilijk voor je zijn! Vertel dit tegen meer personen, (die jij vertrouwt) want des te sneller krijg je hulp.

Je staat er niet alleen voor, want de KT community is er altijd voor je om je te helpen en adviseren! En je hebt natuurlijk ook je naasten, die zijn er ook voor jou. 

Veel succes en liefs Misty!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Het is helemaal niet jouw schuld dat hij zo boos wordt en dat hij alcohol gebruikt. Je hebt helemaal gelijk dat je je veilig moet voelen. Als je merkt dat je weer aan SH denkt, probeer dan echt iemand te bellen of appen die je vertrouwt, zoals een vriendin, je mentor of een hulplijn.

xx liefs Wolf 🐺