Skip to main content

Hai mensen,

Ik ben een meisje van 16 jaar en heb voor mijn gevoel een probleem. Ik zit regelmatig bij mijn oma omdat ik dat leuk vind. Mijn oma is nog niet heel oud en drinkt in het weekend wijn met een vriendin. Ik zit eerst bij ze en als ik merk dat mijn oma te veel wijn gedronken heeft ga ik naar binnen en word ik zo ontzettend kwaad omdat ik vind dat ze irritant begint te praten. Ook heeft ze het dan over onderwerpen die ik liever niet wil horen (ze heeft het dan bijvoorbeeld over mijn moeder omdat mijn vader en moeder zijn gescheiden) ze praat dan niet heel positief over mijn moeder en dat wil ik gewoon niet horen. Ook praat ze over andere onderwerpen en die komen steeds ieder weekend weer naar voren. Ik word dan op de een of andere manier zo ontzettend boos, ook op de manier van hoe ze praat. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Ik vind de toon van haar stem gewoon zo irritant dat ik (ja ik schaam me ervoor) alles kapot wil slaan en tegen mijn oma wil schreeuwen dat ze een keer ophoud. Ik heb geprobeerd tegen mijn oma te zeggen dat ze niet zoveel wijn moet drinken maar dan doet ze eigenwijs en zegt ze dat ik me niet moet aanstellen en normaal moet doen. Als ik dan zeg stop met zo irritant te praten zegt ze dat het aan haar kunstgebit ligt, dan houd ik het helemaal niet meer en kan ik goed gaan huilen en alles kapot slaan. Ik weet niet wat ik moet doen en weet ik ook niet wat jullie hiermee moeten, maar hoop gewoon op een antwoord. Ik wil geen antwoorden horen over ga dan niet naar je oma want doordeweeks is ze gewoon normaal. 

(terwijl ik dit typ zit mn oma ook weer buiten over precies dezelfde zooi te praten. Nu heb ik besloten om dit forum te plaatsen, hopend op een antwoord.)

Groetjes mij.

Ik zou ook echt heel boos worden als iemand slecht over mijn ouders gaat praten.  Gewoon naar huis gaan en niet meer komen als ze drinkt

Ik snap dat je niet wilt horen dat je dan maar niet in het weekend moet gaan. Maar hiermee zou wel alles zijn opgelost!!!

Jij bent in het weekend te gast (op visite) bij jouw oma, in haar huis, haar veilige plekje waar ze zelf mag weten wat ze doet, met wie en hoe… daar kan jij super veel last van hebben en het ook als vervelend ervaren, maar je bent en blijft gast. 

Als je er last van hebt, kan je het aangeven, doet je oma hier niks mee dan is het jammer voor jou maar heb je min of meer dikke vette pech. Doet ze wel wat met wat jij zegt/vind/je je aan stoort dan heb je geluk en is het fijn.

Je kan er ook voor kiezen om op het moment dat jij het als storend gaat ervaren er voor te kiezen om lekker naar huis te gaan, dan heb jij nergens last van en je oma kan doen wat zij prettig vind in haar eigen huis. Zou voor jou waarschijnlijk wel fijner zijn, want als je zo boos bent dat je zelfs de boel kort en klein wilt slaan, is naar mijn mening ook niet goed en zit er dus ook iets bij jou waar je misschien hulp bij nodig hebt.

Reageer