Vraag

Boos en kortaf tegen ouders, wat kan ik doen?

  • 12 April 2022
  • 9 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 10 reacties

Hoi!

Ik heb dus al een tijdje dat ik boos en kortaf tegen mijn ouders ben. Ik weet niet hoe het komt en dat is heel vervelend, omdat ik dan ook niet weet wat ik eraan moet doen. Heeft iemand tips om dit te onderzoeken voor mijzelf? Ik vind het ook erg voor mijn ouders maar steeds als ik aardig wil doen veranderd het naar boosheid…

Groetjes! 


9 reacties

Hoi,

Vervelend en herkenbaar! Wat ik vaak heb is dat het in mijn hoofd zo vol wordt dat ik zo reageer of ik zit niet lekker in mijn vel. 
Misschien kan je nagaan als het nog een keer gebeurd hoe je je op dat moment voelt. Het kan goed dat je dan bijvoorbeeld met iets zit, maar niet vertelt en dat je daardoor zo reageert naar je ouders toe. 
Hopelijk heb je hier iets aan!

- Indy1234

Reputatie 5
Badge +1

Misschien komt het door de pubertijd? En misschien helpt het om even met je ouders te praten. Ik heb de laatste tijd ook wel wat ruzie met mijn ouders. Dan zoek ik even wat rust in een boek of bij vrienden. Wat helpt jou om te relaxen? Als je relaxt bent kun je daarna misschien even erover praten? Ik hoop dat dit je helpt!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi de tips zijn al goed, en als je er mee zit kun je misschien ook af en toe iets leuks meebrengen voor ze, om het een beetje goed te maken. En ze zullen echt snappen dat je het niet verkeerd bedoeld :)  Als zij verder goed voor je zijn en niet naar dan kun je ze best af en toe laten merken dat je het allemaal niet zo erg bedoeld ;)  brneg iest mee wat ze leuk of lekker vinden bijvoorbeeld.  Het si maar een klein ideetje maar zegt al veel denk ik .

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Vervelend en herkenbaar! Wat ik vaak heb is dat het in mijn hoofd zo vol wordt dat ik zo reageer of ik zit niet lekker in mijn vel. 
Misschien kan je nagaan als het nog een keer gebeurd hoe je je op dat moment voelt. Het kan goed dat je dan bijvoorbeeld met iets zit, maar niet vertelt en dat je daardoor zo reageert naar je ouders toe. 
Hopelijk heb je hier iets aan!

- Indy1234

Dankjewel! Ik ga het eens proberen.🙂

Reputatie 2
Badge

Hoi de tips zijn al goed, en als je er mee zit kun je misschien ook af en toe iets leuks meebrengen voor ze, om het een beetje goed te maken. En ze zullen echt snappen dat je het niet verkeerd bedoeld :)  Als zij verder goed voor je zijn en niet naar dan kun je ze best af en toe laten merken dat je het allemaal niet zo erg bedoeld ;)  brneg iest mee wat ze leuk of lekker vinden bijvoorbeeld.  Het si maar een klein ideetje maar zegt al veel denk ik .

Groetjes liefs Julian X

Dat is ook nog een goede👍🏻😜 dankjewel! 

Reputatie 2
Badge

Misschien komt het door de pubertijd? En misschien helpt het om even met je ouders te praten. Ik heb de laatste tijd ook wel wat ruzie met mijn ouders. Dan zoek ik even wat rust in een boek of bij vrienden. Wat helpt jou om te relaxen? Als je relaxt bent kun je daarna misschien even erover praten? Ik hoop dat dit je helpt!

Ja, ik probeer na die momenten idd te ontspannen. Het helpt een stuk beter en praten vind ik nog wel lastig, maar het is zeker het proberen waard! 

Reputatie 5
Badge +1

Top! En nog succes he. Je kunt altijd bij de kindertelefoon terecht denk ik. Of op het forum met een van ons 😜

Reputatie 2
Badge

Hoi ik herken dit zo erg ik heb het zelf namelijk ook het ligt waarschijnlijk aan de puberteit Bij mij is het meestal als ik teveel aan mijn hoofd heb. Bij mijn help het heel erg om dan YouTube te gaan kijken, te gaan teken en even alleen zijn. Ik zou het wel als het lukt tegen je ouders zeggen en ook als je het fijn vind om op zulke Momenten alleen te zijn dat aangegeven en veder gewoon je zelf blijven❤️

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb het ook. Mijn ouders kan het niet tegen. Het hoort bij de pubertijd . De hormonen zijn het. Haal dan diep adem . Probeer te ontspannen . Misschien werkt een stressbal ??? Je kan het zelf maken (Youtube) Drink even water. Soms doen mijn ouders super vervelend en dan ontploft ik (Ik wordt dan boos)  Maar als je daarna sorry zegt en ook zegt dat het door de pubertijd komt , dan worden ze zeker niet boos op je

 

Emma

Reageer