Skip to main content
Vraag

Boek schrijven met onderwerpen ´´ongeschikt voor mijn ouders´´

  • 2 June 2024
  • 0 reacties
  • 27 Bekeken

Hoi!

Ik ben een boek aan het schrijven. Ik ben nog in de fase van alle ideeen op papier te zetten.

Ik wil schrijven over dat 2 meisjes langzaamaan verliefd worden op elkaar, zoenen, en misschien seks hebben. Alleen is dat een beetje lastig. 

Ik ben namelijk nog niet uit de kast gekomen bij mijn ouders, wel op school. Maar dan zouden mijn ouders, oom, tante, opa, oma, noem maar op mijn boek willen lezen, en dan lezen ze dat. En dan denken ze vast en zeker weten: ´Is zij nou lesbisch of bi of zo?´ Niet dat ze dat niet accepteren, of ja, mijn moeder zou het 100% accepteren, maar van de anderen weet ik het niet. En dan zou ik uit de kast komen doordat zij het boek lezen. En dat wil ik niet.

Ook wil ik schrijven over zoenen en seks. En dat is nog 10x lastiger, niet alsin lastiger schrijven, maar om hen dan mijn boek te laten lezen. Want dan vragen ze zich natuurlijk af sinds wanneer 13 jarigen zoveel over zoenen en seks weten, en dan denken ze dat ik het al heb gedaan. Terwijl dat niet zo is.                                                  Ik vind het ook gewoon eng en ongemakkelijk om daarover met hen te communiceren.

Maar het punt is, mijn hele familie gaat zeker weten mijn boek lezen, en dat vind ik niet fijn door wat er in staat. Vreemdelingen, Prima! Maar als bekenden lezen wat er in mijn hoofd omgaat, vind ik dat gewoon doodseng. Vooral omdat mijn familie het dan leest.

En ja, ik weet dat ik waarschijnlijk 14/15/16 zal zijn wanneer het boek pas af is, maar toch.

Weet iemand hoe ik hier mee kan omgaan?

Liefs, Boekenwurm

0 reacties

Geen reactie

Reageer