Skip to main content

Heyhallo, ik ben 15 jaar lekker leuk leeftijd joh.

Anyways, er is dus 1 week geleden een heftige ruzie ontstaan tussen mij en mijn broer, ik moest afwassen want ik was klaar met eten en mijn broer was bezig in de keuken met de spons die ik nodig had. En ik vroeg gewoon normaal van wat doe je? En toen begon hij te zeggen dat het met een toon was en hij flipte hem heel erg, en waarop ik antwoorde met je kan ook rustig doen want ik vroeg je een normale vraag waarop jij aggresief reageert? Kan je misschien rustig doen? En hij flipte hem nog erger en begon mij te dieuwen tegen de muur en mij vast te pakken bij mijn  keel en op de grond te dieuwen en ik lag daar en hij bleef maar schreeuwen en trok aan mijn haar , waarop mijn moeder flipte en hem tegen houde en mijn ma gelijk doekjes gaf aan mij en ik wist niet waarom, en ik deed mn hand op mn gezicht en mn hand zat vol met bloed want blijkbaar had mijn broer mij een bloedlip gegeven. Ik schrok ervan en begon te huilen en zelf ook boos te doen. Hij zei dat ik mijn telefoon moest inleveren wat ik ook deed want was bang dat het erger zou worden. Dus de volgende ochtend liep ik met een wond op mn lip door de school en ik kwam er achter dat ik ook een inwendige bloeding had gekregen achter mijn oor waar ik extreem van schrok.  Mijn broer kijkt me amper aan en ik wil echt niks meer met hem te maken hebben, gelukkig gaat hij trouwen over 4 maanden en gaat hij uit huis. Maar ik ben gewoon bang dat hij weer gaat flippen en zo iets weer gebeurd. Ik weet niet wat ik moet doen meer :(

Beste Jiji08

Wat vreselijk om te horen zeg! Ik zou misschien met je moeder (of vader) gaan praten over wat er is gebeurt. Misschien weet zij/hij waarom hij zo doet. Ik weet natuurlijk niet de situatie bij jou thuis maar misschien is je broer heel zenuwachtig voor zijn bruiloft of is er iets anders aan de hand. Als je moeder/vader ook niet weet waarom hij dat deed dan is er ook een grote kans dat het even een aanval was van opgekropte woede die hij dan op jou afreageert, dat is natuurlijk heel naar maar als dat het geval is dan is er niet zo veel aan te doen. IK ben geen professional en als dit door blijft gaan zou ik ECHT contact opnemen met de kindertelefoon want zij kunnen professionele hulp bieden. Als je dit niet durft kan je ook met iemand op school praten en hulp inschakelen. Ik weet niet hoe oud je broer is en of je zijn vriendin/bijna vrouw wel eens ziet maar je kan ook naar haar toestappen. In elk geval; praat erover. En ik denk dat je het beste hebt gedaan en dat het maar beter is om nu niet te veel contact met hem op te zoeken en even niks tegen hem in te brengen. 

Hoop dat je hier iets aan hebt!:two_hearts:

XXX

Reageer