Klinkt niet echt als een gezonde situatie. Het lijkt me verstandig als je dit met iemand bespreekt, bijvoorbeeld je mentor op school of iemand anders die je vertrouwd.
Klinkt niet echt als een gezonde situatie. Het lijkt me verstandig als je dit met iemand bespreekt, bijvoorbeeld je mentor op school of iemand anders die je vertrouwd.
Durf ik niet en me ouders vinden dat goed als hun er niet zijn een weekend bv.
Dat snap ik, het is ook spannend. Het is wel belangrijk dat het stopt want wat je broer doet mag niet. Je kan desnoods ook contact opnemen met https://veiligthuis.nl
Jeetje... wat vind jij hier trouwens zelf van? Als je dit niet wil moet je je vooral niet inhouden, hoe spannend dit ook lijkt
Als je dit niet durft te bespreken doe het dan stap voor stap, zo kom je langzaam van de "angst" af om dit te bespreken met iemand. Kies dan ook iemand bij wie je weet dat jij terecht kunt en jijzelf ook vertrouwt. Als dit jou enorm tegenzit zou je misschien aan je familie kunnen vertellen hoe je je hierover voelt, maar ik snap dat dat heel eng kan zijn en al helemaal als ze dit accepteren (wat echt niet kan!)
Hopelijk gaat dit snel over
Heyy
Wat vervelend zeg.. En ook best zorgelijk naar mijn mening.
Als je anoniem met iemand wilt praten over deze situatie kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Ook kan je als je je onveilig voelt thuis iedere dag contact opnemen met veiligthuis.
Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432
Telefoonnummer veiligthuis: 0800-2000
Het lijkt mij ook een goed idee om dit met iemand te bespreken omdat dit natuurlijk niet goed is.. Je kan zoals Jaivy ook aangeeft bijvoorbeeld met je mentor praten, een familielid, de huisarts of een vertrouwenspersoon. Als je het eng vind om te praten zou je ook een brief of mail kunnen schrijven aan iemand die je vertrouwd.
Groetjes,
NaamNietBekend
Het is niet goed dat je broer dit doet. En het is al helemaal niet goed dat je broer dit doet. Probeer het te bespreken met iemand die je vertrouwt
Hey @Timw90
Je ziet dat dit persoon letterlijk word mishandeld en jij vind het een goed idee om zo’n reactie eronder te zetten?! Ik hoop dat je dit niet ziet als goed advies. Dit is zeer kwetsend en ik hoop dat je volgende keer eerst even gezond nadenkt voordat je iets post.
Groetjes NV
Hey @Paneel
Toevallig is er vandaag een topic gemaakt die erg lijkt op jou situatie waarschijnlijk heb je er iets aan.
Veel succes!
Groetjes NV