Bij papa wonen

  • 8 August 2019
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Hoi allemaal! Ik ben Daniël, 16 jaar en woon momenteel bij mijn moeder. Mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden en om de week ga ik van vrijdagavond tot zondagmiddag naar mijn vader. Maar nu zit ik ergens mee, want ik wil eigenlijk bij mijn vader blijven wonen. Maar dat is onmogelijk, omdat ik dan te ver weg van mijn school woon en daar dan niet meer op kan blijven. Hoe zeg ik dit tegen mijn ouders en hoe zouden zij mij daar mee kunnen helpen? Want ik wil dolgraag bij papa wonen, maar dan mis ik mama weer. En als ik bij mama ben mis ik papa weer. Ik weet het niet meer! Heeft iemand ervaring hiermee of dit weleens eerder meegemaakt?
Ik heb het al met mijn mentor besproken, maar ik kom er nog steeds niet uit!
Nooit denken dat scheiden jouw schuld is, jij kunt er niets aan doen.

2 reacties

Hey,

Mijn ouders wonen gelukkig dichtbij. Kan je vader niet dichterbij je school wonen? Anders kun je ook naar een andere school, eentje tussen je ouders in, of in de buurt van je vader.

Het kan kwetsend overkomen voor je moeder, maar als je het echt heel graag wil, moet je het vragen.

Groetjes,

Geen_Naam
Reputatie 4
Badge +5

Ik heb het er ooit een keertje met mijn moeder over gehad over of ik toch liever bij mijn vader wilde wonen.

Dat wil ik wel, maar ik moet nog wel een keertje goed nadenken over of dit verstandig is.

Mijn vader woont sinds 2018 in x ( weggehaald door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit )  en dat is ver weg van mijn toekomstige opleiding. Wel is het makkelijk bereikbaar per trein, ook mijn ROC.

Ik ga het ook nog met mijn vader bespreken hoe hij hier over denkt

Want stiekem is het in die plaats altijd wel net iets gezelliger, even geen vrouwen gezeur (sorry voor de vrouwelijke forumleden):wink:

Je moet nooit denken dat de scheiding jouw schuld is- 

Reageer