Vraag

Bij mijn vader thuis

  • 6 January 2019
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vader heeft een vriedin al een tijdje eigenlijk en ik mag haar heel erg en ik kan goed met haar opschieten maar paar dingen zitten me echt dwars

1: geen toesteming van foto’s plaasten waar ik (en/of me zusje) opstaan

we hebben deze vakantie leuke dingen gedaan en daar komen natuurlijk ook foto’s bij kijken maar er wordt geen toesteming gevraagt of ze het mag plaasten en mijn antwoord zou zijn nee op instagram hou ik graag mijn prive leven en vrienden weg van elkaar en ik vind het niet prettig als de hele wereld kan genieten van een foto waar ik suf op sta omdat ik moe ben

2: als we het dan toch hebben over instagram
reageren onder mijn foto’s

kom op geen enkele volwassenen reageerd behalve zij en daar erger ik me dood aan en die rea verwijderen is niet echt top ofzo

3: opvoeding

soms lijkt het alsof zij mij opvoed plaats m’n vader zelf

als ik boos ben en ik naar boven ga wil ik alleen zijn of me vader bij me hebben want niet alles gaat haar aan ik wil ook dingen alleen met me vader bespreken we zijn niets voor niets vader en dochter


4: ik ging al bijna niet meer naar me vader wegens zijn vorige vriendin omdat het niet goed ging op dat moment tussen me vader en mij omdat zij ons halve leven overnam en ik dacht dat dat deze keer niet zo was maar er komen steeds meer van dat soort trekkjes

5: me vader geeft me het gevoel alsof ik moet kiezen tussen hem en mijn moeder
dat is het laatste dat ik wil maar dat begrijpt hij vgm niet helemaal

me vader en me moeder hebben ruzie op dit moment en me vader deelt alles nou alles

je hebt een puzzel de buitenste randjes dat een soort beeld geeft en je hebt het binnenste dat alles duidelijk maakt me vader is de buitenste rand van de puzzel hij verteld dingen over me moeder die half waar zijn en laat zijn kant van het verhaal weg deze vakantie werd het heel erg door iets dat niet goed was begrepen via m’n vaders kant (ander verhaal) maar m’n stiefmoeder zetten me moeder op een plaast waar ze het recht niet van heeft om dat te doen en dat heb ik ook duidelijk gemaakt me moeder wou ons buiten de ruzie en probelem houden van haar en me vader maar soms kan het niet anders en m’n zusje had n kinderfeestje en ik was alleen met m’n moeder en we hebben lang en veel gepraat en ik ben achter de totalen waarheid gekomen en me vader begon die dag daarna weer met vragen aan mij stellen en niet aan m’n moeder en zetten haar op een verkeerde plek en ik zei stop en toen zei me vader dat ik gebrainwashed ben en dat is zoooo niet waar en nu doet hij heel anders tegen me alsof ik iemand heb vermoord voor z’n neus hij heeft gezegd dat ik meer op hem leek en m’n zusje meer op m’n moeder en nu doet hij alsof ik er half niet ben en doet hij helemaal aarig tegen m’n zusje omdat zij minder mee krijgt zij is 11 en ik ben 14 en zij zegt dr niets van maar ik heb t gevoel dat me vader wil dat ik kies tussen me ouder omdat het zo slecht gaat en hij dreigt met een rechtzaak en hij zegt de hele tijd ja je komt bij mij wonen he later over een paar jaar en als ik zeg daar denk ik nog niet over na dan zegt hij maar dat is al bijna en ik ben er gewoon klaar mee en weet niet meer wat ik moet doen en ik ben niet een persoon die snel tegen iemand verteld wat hij/zij niet wilt dus ik durf niet zo naar me stiefmoeder te stappen of me vader en ik wil me moeder me er zo min mogelijk bij betrekken al deel ik het wel met haar

ik weet ff niet meer wat ik moet doen op dit moment

dankje alvast als je de moeite hebt genomen om dit te lezen en als je rips hebt of iets weet dat kan helpen hoor ik het graag

alvast bedankt
mij xx

1 reactie

Hey,

wat vervelend dat je stiefmoeder zo doet.

ik weet ff niet meer wat ik moet doen op dit moment


(In je Nederlands boek kijken, daar staat volgens mij iets uitgelegd over interpunctie. Sorry, hij was te makkelijk en te slecht om niet te maken. Maar nu even serieus.) Ik zou je aanraden om hierover met je vader te praten, zodat hij dan met haar kan gaat praten. Als het goed is kom jij voor je stiefmoeder, omdat je zijn kind bent. Als hij dat niet doet kan je beter bij je moeder gaan wonen, want dan geeft hij meer om je stiefmoeder dan om jou. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Als je niet met je vader wilt praten kan je altijd met iemand anders praten, zoals bijvoorbeeld je mentor of een familielid en dat hij/zij dan met je vader gaat praten. Maar ik zal zeker aanraden om er met iemand over te praten, uit mijn ervaring werkt dat meestal.


Sterkte!

(Ik heb mijn reactie even uit je andere topic gekopieerd.)

Reageer