Vraag

Bij de bevalling

  • 19 October 2020
  • 10 reacties
  • 355 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

 

Mijn moeder is zwanger van een tweeling en is nu 7 maanden zwanger. 

Mijn ouders hebben gezegd dat ik erbij mag zijn en dat vind ik echt leuk! 

Ik ben echt heel nieuwsgierig... 

Maar vriendinnen zeggen dat ik het niet moet doen! 

Wat moet ik doen? En hebben mensen tips? 

 

Groetjes L


10 reacties

Ik zou dit echt niet willen. Het lijkt me een heel ongemakkelijk moment om bij te zijn. Je moeder ligt daar naakt, dood te gaan van de pijn, moeite te doen om twee kinderen eruit te persen. Dit lijkt me nou niet echt geschikt om hier als zoon of dochter bij te zijn. Het verbaast me überhaupt dat je ouders dit ok vinden. Het lijkt me echt verschrikkelijk als je kind naast je staat als je bezig bent met bevallen.

Ik ben het idd eens met je vriendinnen. Ik denk dat je dit niet moet willen. Tussenoplossing is misschien om te blijven totdat de echte bevalling gaat beginnen. Dan ben je er toch nog een beetje bij (geweest).

 

Ja, je hebt gelijk.

Ze hebben met de dokters gepraat en het mag gewoon, ze zeiden dus dat ik het zelf mocht bepalen.. 

Ik vind het zeker ook raar om er over na te denken om naast haar te staan terwijl ze veel pijn heeft. 

 

Dankjewel voor je reactie, ik ga er zeker nog over na denken. 

Dit lijkt me niet verstandig, je zou er achteraf spijt van kunnen krijgen of het zou een trauma op kunnen leveren. Vooraf denk je misschien: “Het zal wel meevallen” maar geloof me, voorkomen is beter dan genezen.

Hey LvA123,

Leuk, dan word jij dus grote zus van 2 broertje(s) en/of zusje(s)

Het zou mij persoonlijk niet fijn lijken om bij een bevalling te zijn, maar misschien komt dat ook door de horrorverhalen:)

Wel gaaf dat je ouders dat vragen, dat is best wel bijzonder. Maar het is best intiem als je moeder daar zo ligt en het lijkt me ook best heftig om te zien als zij zoveel pijn heeft. En ik weet niet of je goed tegen bloed enzo kan, want dat is er ook bij en best wel wat vaak.

Aan de andere kant wel heel mooi om zo twee baby's geboren te zien worden. Misschien kan je er even aan het begin erbij zijn, tot het heftiger wordt en dan direct na de geboorte. Dus als de baby's eruit zijn. Dat je dan weer terugkomt. Maar dat je het persen enzo overslaat. Dat lijkt mij wel een oplossing.

Succes met je keuze!

Xx Simply Me

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@overpoweredrightguy Dankjewel ik ga er nog over na denken 

Gelukkig heb ik nog even de tijd

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Simply Me Bedankt, dat is zeker een goede keuze!

Ik ga er nog over na denken maar ik denk dat ik jouw tip ga doen! 

Groetjes L

Stel je zou niet gaan kijken heb je dan spijt dat je niet gekeken hebt ?  Want als je heel graag wilt moet je het doen . Persoonlijk zou ik niet kijken

Stel je zou niet gaan kijken heb je dan spijt dat je niet gekeken hebt ?  Want als je heel graag wilt moet je het doen . Persoonlijk zou ik niet kijken

Hoi @Anoniempie123abc 

Ik zou het aan de ene kant heel jammer vinden omdat het wel mijn broertjes/zusjes of zusje en broertje worden, ik zou het dus wel graag willen! Maar ben bang dat ik het niet aandurf 

Reputatie 6
Badge +7

Het is natuurlijk ontzettend bijzonder.

En het is iets dat jij als vrouw waarschijnlijk ook zelf gaat meemaken.

Ik zie je dus helemaal geen ‘trauma’ oplopen bij zoiets natuurlijks.  Het geeft aan dat je moeder je enorm vertrouwt en je erg graag bij zich wil hebben.

 

 

super cool!!

ik zou er ook zo graag bij willen zijn, jij hebt echt geluk..

veel suc6:smile:

Reageer