Skip to main content

Heyy, ik ben een meisje van 12 jaar (bijna 13) en ik heb wel aardige ouders maar soms zijn ze supper streng voor mij.  Ik mag bv geen make up terwijl al de meisjes op school dat wel mogen. Mijn vader controleert soms mijn telefoon en ik mag niet verliefd zijn op iemand. Als ze dat horen ben ik echt dood. Al mijn vriendinnen hebben wel een cruch of een vriendje behalve ik omdat ik dat niet mag. Mijn vader zegt dat hij alles ziet wat ik doe op school en ik mag niet een met jongens praten. Ik mag niet afspreken alleen een keer had ik afgesproken met een vriendin op iets te gaan den en mijn moeder belde me om de minuut om te eten waneer ik thuis kom. Mijn ouders zijn altijd boos als ik slechte punten haal en soms slaan ze me dan. Ik zeg soms waarom ik niet verliefd mag zijn en ze zeggen omdat dat niet mag volgens onze religie( islam). Ik vind dit echt niet meer leuk ik wil gewoon zijn zoals meisjes op mijn leefdijd. Mijn ouders moeien zich de hele tijd met mijn toetsen en ze zeggen dat ik beter mijn beste moet doen terwijl ik 3 uur aan het studeren ben maar de geloven me niet. Ik ga tog mijn diploma halen niet zij dus waarom helpen ze me met studeren???

Hebben jullie tips om dit te overleven 

Doeiii

Dat klinkt allemaal erg vervelend! Ik zou eerst proberen te praten met je ouders. Leg alles uit zoals je dat in dit bericht hebt gedaan. Als dat niet werkt zou ik het er met je mentor over hebben en je zou als ze je regelmatig slaan of wanneer je je niet veilig voelt thuis veiligthuis kunnen bellen. Praat er in ieder geval met mensen over, want dit is niet normaal. Zelfs niet door regels van  een religie...

Heyhai!

Poh, dat is een moeilijke situatie! 

Zelf zou ik ten eerste de situatie uitleggen aan je juf/meester omdat ze dan eventueel er iets aan kunnen doen.

Ook mag je zeker je eigen leeftijd dinges doen, ivm je in de puberteit zit. 

Ook van de reactie hierboven zou ik idd gaan praten met mensen die je kan vertrouwen over deze situatie. Dit is echt niet oké!

Ik wens je veel succes

Die het stiekem make-up in de wc doen en der af halen wanneer je uit bent en als je verliefd word zegt dan niks tegen je ouders en als je een vriendje krijgt dan kan je mee naar huis meenemen en zeggen dat jullie een opdracht samen doen en de docent duo’s het gemaakt 

Reageer