Ik heb precies hetzelfde. Ik denk wel dat het voor een groot deel door Corona komt. Iedereen wordt sneller geïrriteerd. Mijn ouders hebben ook dingen gezegd die ik echt niet leuk vind en die misschien ook niet eens waar zijn maar ik denk dat je het niet te persoonlijk moet opvatten.
xoxo
Hoi,
Ik heb dus sinds kort veel problemen met mijn familie. Ik weet dat ouders je op je donder mogen geven voor bepaalde redenen en ik begrijp dat, maar wat ik niet snap is dat mijn gezin me beschuldigt van dingen die niet nodig zijn, of wanneer ik niks fout gedaan heb. Zelfs mijn stiefzussen (die jonger zijn dan ik) denken dat ze alles weten terwijl ik eigenlijk ouder ben. Dit is rond Pasen gestart (precies).
Is dit normaal? Is hier een oplossing voor?
Heeeyyy,
Wat lastig voor je. Het is natuurlijk niet goed als je voor iets wat je niet gedaan hebt op je kop krijgt. Wat ik zal doen is er heel rustig over blijven niet flippen enzv maar het wel op een rustige manier aangeven dat je het super lastig vind want ook jij mag je grenzen aangeven. Als ze je dan nog steeds op je donder geven zeg je ik heb aangegeven dat ik altijd op mijn donder krijg kunnen jullie er mischien rekening mee houden? Als je dat gw rustig zegt moeten ze dat accepteren.
Praat er anders met een bekende over die je 100% vertrouwd
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen