Ben ik verwisseld of geadopteerd?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik ben een meisje van 15 jaar word dit jaar 16 en heb blauwe ogen en donker blond haar. Mij vader had toen hij klein was blond haar maar nu is t zwart en m'n moeder heeft ook heel donkerbruin haar. Heb ook een zus zij heeft ook bruin haar. Ik ben de enige die donker blond heeft. Ik ben ook heel anders dan mijn familie. Ik heb dus hele erge twijfels of dat ik wel echt hun dochter ben. Ik heb het verteld maar m'n moeder zegt dat dat niet kan enzo maar ik denk zo van ja misschien ben ik wel verwisseld tijdens de geboorte. Ik weet niet hoe ik moet uitzoeken of het echt zo is. Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Het voelt echt niet als familie aan en zij begrijpen mij nooit en ben gewoon heel anders.

Groetjes x

11 reacties

Hey lauravdg,

Ik heb geleerd bij biologie dat als je een andere oogkleur dan beide ouders hebt he sws geen kind van hun bent , en anders zou ik onderzoeken mocht je ECHT geadopteerd zijn moeten er nog ergens papieren liggen , mijn zusje heeft ook ander haar enzo maar ze is echt me zusje dus ..... Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt suc6!
Xxx
@JULIAC2001
Dat van die oog kleur enzo dat maakt niet zo veel uit hoor want ik ben ook gewoon een kind van mn vader en moeder en ik heb bruine ogen en hun groene en blauwe en dus dat hoeft het niet te zijn..

Misschien moet je gewoon een keer met ze praten..
Groet Admire.
Het ligt ook aan je verdere familie weet je of je oma of opa misschien blauwe ogen of blond haar had?
Wat een vervelende situatie zeg! Dat je twijfelt is erg vervelend! Ik zou in ieder geval eerst aan je ouders vertellen dat je er echt mee bezig bent of je wel of niet geadopteerd bent of verwisseld. Noem ook duidelijk de dingen waarom je dat denkt. Ook is het belangrijk dat je ze niet gaat verwijten zoals : Door dat jullie zo gemeen doen denk ik dat ik geadopteerd ben. Zeg gewoon dat je er mee zit en veel over nadenkt en graag wil dat ze eerlijk zijn. Als ze je afwijzen heb jij het recht om zelf op onderzoek uit te gaan zoals opzoek naar de geboorte akte en naar eventuele adoptie papier. Ook kan je is met je opa, oma, tantes, ooms gaan praten. Maar doe dit alleen als ouders je afwijzen dus je eigenlijk negeren. Als ze zeggen dat je hun biologische kind bent en daar duidelijke bewijzen voor hebben dan moet je het los laten en ook niet groter maken dan het is. Als je ergens alle aandacht aan schenkt dan groeit het (dit kan positief zijn maar dus ook negatief).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Hey,

Het heeft niks met verwisselt of me geadopteerd te maken. Het heeft te maken met je genen je hebt bepaalde genen voor oogkleur bruin heeft bijvoorbeeld Aa of AA en blauw aa.
Een hoofd letter is overheerst en die kleur krijg je.
Als jou ouders alle bij Aa en Aa hebben word er 1 letter door gegeven aan jou. Het kan dus zijn dat jij aa krijgt waardoor jou oogkleur blauw is in plaats van bruin.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. En dat je niet bezorgt hoeft te zijn
@JULIAC2001
Dat van die oog kleur enzo dat maakt niet zo veel uit hoor want ik ben ook gewoon een kind van mn vader en moeder en ik heb bruine ogen en hun groene en blauwe en dus dat hoeft het niet te zijn..

Misschien moet je gewoon een keer met ze praten..
Groet Admire.


o ja dat klopt ook, als je niet dezeldfde kleur hebt als je hele familie bedoel ik sorry.....
Het ligt ook aan je verdere familie weet je of je oma of opa misschien blauwe ogen of blond haar had?
Het ligt idd aan je verdere familie:
Als bv. je opa of oma blauwe ogen en blond haar had kan dit "verstopt" hebben gezeten in een van je ouders en zou kan dit gen (blauwe kleur/blond) bij jou zijn gekomen.
Dus ik zou je oma's opa's en ooms en tantes ff na gaan van je vader en je moeder !
succes !
Gr.
Nou, ik heb 3, zussen boven de 25 en de oudste heeft groene ogen en zwart haar. De middelste heeft blauwe ogen en bruin haar en de kleinste lijkt het meest op mij, ik heb bruine ogen en bruin haar en zij heeft precies het zelfde! Maar eigenlijk heeft ze haar haar nu geverfd naar donkerblond maar haar originele haarkleur is net als de mijne, mijn ouders hebben trouwens ook bruine ogen.
Je kunt ook gewoon een andere vader hebben.
Badge
Heyy, ik heb precies hetzelfde. Ik heb zelf blond haar en blauw-groene ogen. Mijn moeder heeft bruin, maar heeft het rood geverfd. Mijn vader heeft zwart haar. En mijn broer heeft bruin haar. Allemaal hebben ze blauwe ogen. Mijn broer is kopie van hoe mijn vader er vroeger uit zag, maar ik? Ik lijk niet op mijn moeder of vader. Ik ben ook de enigste in de familie die blond haar heeft wat niet is geverfd. Ik durf ze alleen er niet over te vertellen.
Hey Allisha,

De haarkleur van een persoon wordt bepaald door meerdere genen. Sommige genen zijn dominant over andere genen. Zo kan een persoon een gen hebben voor bruine ogen en een gen voor blauwe, maar omdat het gen van bruine ogen dominant is over het gen voor blauwe ogen zal deze persoon toch bruine ogen hebben.
Het gen voor blauwe ogen kan deze persoon, ondanks dat je nergens aan kan zien dat die het gen heeft, doorgeven aan zijn of haar kinderen. En precies hetzelfde geld ook voor haarkleur.

Het kan dus het geval zijn dat er bij de personen uit jouw familie het gen voor blond haar wel aanwezig is, maar nooit zichtbaar is geworden omdat zij daarnaast een gen voor zwart of bruin haar bezitten. Dat jij blond haar hebt geeft aan dat jouw ouders beide een gen voor blond haar bezitten en deze genen ook beide aan jouw door hebben gegeven.

Ik hoop dat ik het op deze manier duidelijk heb uitgelegd.

Reageer