Vraag

ben ik redelijk of stel ik me aan?

  • 3 February 2024
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Hoi, ik ben een 14-jarig meisje, wat ik nu ga vertellen komt al heel me leven voor ik en ik heb er schoon genoeg van. ik weet dat dit lang is maar alsjeblieft lees dit

ik heb vandaag (03/02/2024) weer ruzie gehad met me moeder. ik heb gezegd dat ik haar haat. ik ben echt pissig maar ik kan het nergens uiten. ik kan niet met me moeder praten want ze luistert nooit naar me, we hebben minimaal elke week 3 keer ruzie.

altijd is alles mijn schuld, ik moet beter luisteren, beter opletten, beter me best doen, ik moet ook de heletijd letten op me ‘toon’. ik praat altijd normaal, met een normale volume, maar als ik 1 keer iets wat korter zeg dan normaal dan begint ze gelijk te schreeuwen en de snauwen. sinds ik kan herinneren, is alles altijd mijn schuld geweest. met school, als ik huilend aan kwam en mensen vroegen wat er aan de hand was, en ik eerlijk antwoorde over dat het met me moeder te maken had, dan was het weer mijn schuld. door me moeder heb ik serieuze trust issues gekregen, een slecht zelfbeeld, lichte depressie en vooral veel stress. ze beloofd altijd dingen, maar ze komt haar beloftes vaak niet na. ze beloofde me een kledingstuk dat ik wou, ALS ik 4 keer naar huiswerkklas zou gaan, ben er 4 keer heen geweest maar me moeder kan zich niet meer herinneren dat ze dat gezegd heeft, en vind het onredelijk dat ik dat wat ze beloofd heb nu wil. nou ra ra, ik krijg het ding ook niet meer.

ze beseft zich niet dat niet alles mijn schuld is, en dat ik soms er ook niks aan kan doen. ik wil hier niet meer wonen, ik ben er klaar mee dat ik niet een normale band kan hebben met me moeder. ik wil dat me moeder hulp zoekt want ik merk serieuze narcistische trekken bij haar. ook altijd wanneer ze boos op me is dan ben ik bang dat ze me gaat slaan. ik zie altijd in haar ogen dat ze dat wilt doen. ze heeft me al een keer hard vastgegrepen en sinds dien ben ik al bang.

ik kan nergens heen want ik ben niet close met me andere familie. me broers en zus wonen in Engeland en me andere broer woont in Duitsland. ik kan daar niet heen want ik ben te jong om te reizen en ik heb geen geld. ik heb social anxiety, waardoor ik niet vaak buiten kom, alleen soms naar de winkel, naar ik durf veel dingen niet zelfstandig te doen. ik voel me hier gewoon niet veilig, maar ik wil niet dat ik uit dit gezin wordt geplaatst of andere dingen. maar ik wil wel dat dit stopt. wat moet ik doen? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Mischien veilig thuis bellen, zij kunnen jou wel helpen. En daarna de Kindertelefoon als je dat wilt. Doe dat wel als je moeder niet thuis is, anders pakt ze mischien je telefoon af.

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer