Ben ik gek??

  • 19 March 2019
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
ik ben lexy en ik ben 14 jaar. Mijn thuis situatie bij mijn moeder is volgensmij echt niet normaal. Maar sinds kort denk ik ineens dat het niet aan mijn moeder, stiefvader of broertjes ligt maar aan mij!!
vandaag werd ik voor de ziveelste keren boos op mijn moeder. Ik zei haar voor mij gevoel de waarheid namelijk dat mijn moeder en stiefvader echt alles samen doen en mij en mijn broertjes vergeten. Dat mijn moeder echt mijn stiefvader voor trekt. Ze gaan namelijk wat we tot nu toe weten 3x met zijn tweeen op vakantie terwijl mijn broertjes allebei maar 1x gaan ik ga ook nog met mijn vader maar mijn broertjes zien hun vader niet meer. Ook wil mijn moeder terwijl ik al sinds 2,5 jaar aangeef dat ik sowieso geen broertje of zusje meer wil ineens een broertje of zusje voor mij maken terwijl zij ook echt heeft belooft. Maar sinds ze met mijn stiefvader is wat nu een jaar is willen ze een kind en zo snel mogelijk. Ook is mijn moeder depressief geweest voor driekwart jaar ik nam toen best veel het huishouden over en tot op de dag van vandaag gebruikt ze dat nog steeds als excuus terwijl ze als 1,5 jaar niet meer depressief is. Voor de rest moeten wij hele weekenden boven zitten of beneden zitten zonder te praten omdat mijn stiefvader moet werken terwijl hij nog steeds een eigen huis heeft die hij ook niet verhuurd ofzo.
toch hoor ik vaak van mijn moeder dat ik echt altijd boos doe en altijd persee mijn zin wil en dat ook echt doordram waardoor ze nu maar gewoon niet reageert en dat ze niks met me wilt doen omdat ik geen gezellig gezelschap ben en daarom altijd alleen maar met mijn stiefvader iets wilt doen. Haar woorden. Ook zegt ze dat ik altijd expres mijn broertjes uitdaag en ze mij daarom schoppen en slaan terwijl hun vaak al voordat ik iets doe gaan schoppen en slaan en dan geef ik hun natuurlijk een duw terug omdat ik anders weer een blauwe plek krijg. Ook ben ik best wel opgegroeid aan mijn vaders kant met grapjes maken. Dit kunnen ze ook niet waarderen mijn moeder en broertjes dan. Dan worden ze meteen boos maar wanneer mijn stoefvader bij mijn moeder de volgende dag dezelfde grap uit haalt is het allemaal prima en lachen. Ik heb het gevoel dat mijn moeder echt zo is geworden sinds ze met mijn stiefvader heeft.
nu denk ik dat ik best wel onaardig kan zijn maar weten jullie of ik echt gek ben of niet??

Sorry voor de spelling heb dyslexie

1 reactie

Nee, hoor, je bent niet gek, maar ik kan me best voorstellen dat je moeder veel met je stiefvader wil doen. Mensen die verliefd zijn, vinden hun partner nou eenmaal leuk en dan kan het zo zijn dat de rest een beetje 'vergeten' wordt.

Ik denk wel dat je wat aardiger moet doen tegen je moeder. Zij kan er ook niet zoveel aan doen dat ze depressief is. Je kan je toch wel in haar inbeelden? Ze is gewoon verliefd op je stiefvader.

Misschien kun je wat aardiger doen en je excuses aanbieden? Dan zal het een stuk gezelliger worden in huis!
Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam

Reageer