Vraag

ben ik een bitch als ik vraag of mijn vader niet wilt drinken op mijn verjaardag?

  • 13 August 2023
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heyy, oke dus de vraag. Hier wat informatie, mijn vader en moeder zijn uit elkaar voor al over 10 jaar en mijn vader heeft een jaar ofzo geleden bekent gemaakt dat hij verslaafd is aan drank en drugs. Hij is al 2x opgenomen (zelfstandig) maar elke keer drink hij gewoon weer. Ik heb hier veel last van vooral met het concentreren op school etc. Ik ben hierdoor ook een niveau gezakt, ik heb meerdere hulp ingeschakeld voor mezelf omdat ik er anders niet door kom. Mijn vader vindt dat hij gewoon mag proberen te drinken omdat hij "volwassen" is en hij het zelf mag weten. 

Op vorige verjaardagen heb ik hem een paar keer betrapt op het meenemen van alcohol naar huis. Ik heb hem ook gevraagd of hij niet kan drinken waar ik en mijn broers bij zijn omdat we dat gewoon niet prettig vinden, nu ben ik bijna jarig en ik zit op het punt om te zeggen dat hij niet hoeft te komen als ie van plan is te drinken. Maakt dit mij een bitch? Wat kan ik hier aan doen? En heeft iemand tips?? 

Groetjes 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat maakt wat mij betreft van jou absoluut geen bitch. Je staat in je volste recht! Het is jóuw verjaardag en jij mag bepalen hoe die eruit ziet en gezien je ervaring met hem en drinken vind ik het heel goed en terecht dat je die voorwaarde stelt! Groot gelijk hoor. En als vader moet hij dat echt voor zijn dochter over hebben!  Succes hoor ! :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

Nee, dat maakt je zeker geen bitch. Ik had hetzelfde gedaan. Heel goed dat je je grenzen aangeeft.

Reageer