Vraag

Ben ik brutaal?

  • 24 March 2024
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey, 

Ik zit een beetje in een down-moment, dus ik voel me niet echt helemaal oké op dit moment. Ik ben hierdoor meer geïrriteerd, hebben andere mensen dit ook? Als ik dan 's avonds aan tafel zit en doe alsof alles oké is met me, dan word ik gedwongen om mee te praten in gesprekken enzo, en willen mijn ouders gewoon dat ik gezellig doe. Maar als er dan es een keer iets gezegd word, en ik praat terug, dan ben ik brutaal, en als ik niks zeg, dan moet ik iets zeggen omdat ik ze negeer. Das toch niet eerlijk? Het maakt niet uit wat ik zeg/doe, tenzij ik doe alsof ik het 100% met mijn ouders/broertje/zusje eens ben. Als ik ook maar iets zeg wat ze niet bevalt ben ik meteen brutaal. Maar het is niet alleen aan tafel zo, ook gewoon met dingen die ik doe. Als mijn zusje in het weekend wakker word gaat ze tv kijken, vinden mijn ouders geen probleem. Dan zit ze makkelijk 2 uur tv te kijken tot ze iets anders moet gaan doen, maar als ík ook maar EVEN voor de tv zit, en mijn vader ofzo komt binnen dan begint ie helemaal van ja, het is nog maar 11 uur, ga een met je luie kont iets doen ofzo je kijkt ook echt alleen maar tv. Ik kijk oprecht echt NOOIT tv precies om deze reden. En ook hier weer als ik iets terug zeg dan ben ik brutaal maar als ik niks zeg dan heb ik alleen maar aandacht voor de tv en nooit voor mijn ouders. 

 

schaakgirlll

i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!💗

 


1 reactie

Zo’n down moment herken ik wel, ik ben altijd twee weken lang vrolijk en dan 2-3 dagen een beetje down en onzeker, dingen die mensen zeggen raken mee opeens veel meer dan normaal en kunnen mijn hele dag verpesten. Ik ben die dagen dus ook thuis geïrriteerd en chagrijnig. (denk niet dat het moodswings zijn aangezien ik een jongen ben en die regelmatigere hormonen hebben)

 

Ikzelf ben gewoon duidelijk hierover naar mijn ouders, ik zeg dat ik me kut voel en dat ze daar rekening mee moeten houden. Dit betekent niet dat ik me brutaal mag gedragen ofzo, maar ik krijg wel wat meer medeleven wat fijn is. Als jouw ouders hierin niet meegaan heb je dus eigenlijk gewoon pech…

Toch zou ik gewoon je mond houden als je weet dat je alleen maar brutaal kan zijn, ookal worden je ouders dan boos, het is een goede eigenschap om te leren en je krijgt er waarschijnlijk minder straf door. (Dit geldt alleen als je echt weet dat je brutaal bent, als je iets normaal zegt en dat wordt als ‘brutaal’ bestempeld, is er natuurlijk niks mis en had je al het recht om dat te zeggen)

 
het verhaal over dat je broertje en zusje worden voorgetrokken is zeker irritant voor jou. blijkbaar verwachten je ouders dat je de verantwoordelijke bent? Of vinden ze je te oud om lang voor de tv zitten?  Het klinkt alsof je ouders een beetje  Hypocriet zijn. 

Reageer