Mijn oom heeft laatst een hersenbloeding gehad, dus dat was erg heftig voor de hele familie, hij heeft het overleefd en heeft geen fysieke beperkingen, maar hij is wel veel herrineringen en gevoelens kwijtgeraakt. Hij heeft al 13 jaar een vriend (H) en zijn vriend is borderliner, autistisch en heeft narcistische trekjes. Omdat mijn oom hem daarmee hielp, ging het goed, en hield mijn oom hem in bedwang om het zo maar even te zeggen. Alleen toen mijn oom in het ziekenhuis lag, had H dus geen steun meer, en is die helemaal gek geworden. Hij bestookt mijn ouders en mijn hele familie met verschrikkelijke berichten, wel minstens 20 per dag. Hij scheld ons overal voor uit, hij heeft geprobeerd mijn opa (71) aan te vallen toen mijn opa hem nog een kans gaf om het uit te praten... Mijn oma krijgt berichten dat ze een dik varken is dat ze dood moet vallen. Mijn moeder dat ze van duivelse afkomst is enz enz. Ik vind dit zo heftig, ook al zijn dit maar berichten. Maar dit is nog niet het enigste. H heeft via mijn oom’s telefoon mijn hele familie op whatsapp en alle social media geblokkeerd, zodat we niet meer in contact met hem kunnen komen. Hij isoleert hem totaal van ons. Ik word hier zo boos door, maar ik kan niks doen. Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? Of wat mijn ouders kunnen doen?
Alvast bedankt
Bladzijde 1 / 1
Is het mogelijk om hem tijdelijk op afstand van jullie te houden?
Ik heb geen idee of hij altijd zo is, maar misschien komt hij bij zinnen, als hij de tijd krijgt.
Wanneer wordt het herstel van jouw oom verwacht?
Zou hij dan weer voor rust kunnen zorgen?
Ik heb geen idee of hij altijd zo is, maar misschien komt hij bij zinnen, als hij de tijd krijgt.
Wanneer wordt het herstel van jouw oom verwacht?
Zou hij dan weer voor rust kunnen zorgen?
Hoi, heel erg bedankt voor je reactie. Nou kijk dat is nou juist het probleem. Mijn oom woont nu bij die briend weer, hij is al gewoon thuis. Maar hij kan dus nog niet alles begrijpen. En zo manipuleert die vriend hem dus. En als mijn oom dus alleen het verhaal van zijn vriend hoort, en dus niet die van mijn ouders/ de rest van mijn familie, gelooft hij natuurlijk allen dat verhaal.
Hey
Wat vervelend dat je dit mee moet maken!
Ik denk zelf dat je oom gewoon weer hulp nodig heeft
Er moet iemand zij. Die hem helpt
Misschien dat er tijdelijke hulp geregeld kan worden tot je andere oom het mis weer zou kunnen?
?peace
Sportdreak
Wat vervelend dat je dit mee moet maken!
Ik denk zelf dat je oom gewoon weer hulp nodig heeft
Er moet iemand zij. Die hem helpt
Misschien dat er tijdelijke hulp geregeld kan worden tot je andere oom het mis weer zou kunnen?
?peace
Sportdreak
Hey, heel erg bedankt voor je reactie. Mijn ouders / opa en oma / hele familie zouden met alle liefde voor mijn oom (K)willen zorgen. Maar we kunnen niet bij hem in de buurt komen door zijn vriend (H). H heeft ons overal op geblokkeerd, en omdat hij zulke dingen heeft gedaan en verschrikkelijke dingen heeft gezegd, heeft mijn hele familie gezegd dat ze hem absoluut niet meer in hun levens wilden hebben. Omdat we hem allemaal nu zo haten. Maar daarom heeft hij in zijn status van alles gezet, zonder mij is zonder K. En daarom kunnen wij niks doen. H doet er alles aan om K ons te laten haten.
Wat moet ik doen?
Wat moet ik doen?
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.