Vraag

Bang voor vuurwerk

  • 24 December 2018
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben bang voor vuurwerk en heb een prikkel verwerking stoornis nu gaan we naar vrienden bij out en nieuw heb je een tip laat het me weten want ik ben vuurwerk niet gewend help me plss

Want als ik teveel prikkels binnen krijg kan ik gaan flippen en zo maar iegelijk ben ik voor al ook bang dat ik het voor de rest van de aanwezig verknallen

Alvast bedankt
Een meisje van 14

4 reacties

Hey @Nanni,

Ik begrijp wat je bedoeld, ik ben ook bang voor vuurwerk. mijn advies is om gewoon om binnen te blijven. En dat zij dan het vuurwerk afsteken. Als je zelf ook vuurwerk wil afsteken kan je zoveel mogelijk beveiliging dragen. Dan heb je minder het gevoel dat er iets mis kan gaan. Je kan ook tegen je vrienden vertellen dat je bang bent voor vuurwerk. Die kunnen er dan rekening mee houden en wat minder gevaarlijke vuurwerk voor je kopen.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om de lol. Als het echt niet gaat kan je altijd nog op verre afstand meekijken. (Heel ver) Misschien binnen. Ik wens je alvast veel plezier met het vieren van oud en nieuw!! Gr. Leeemàc
Hey Nanni

Je bent bang van vuurwerk. Zoals Lemac zei, kan het nuttig zijn om op een veilig, vertrouwd plekje te zitten. Iemand om je heen hebben die van je angst voor vuurwerk weet kan ook helpen.

Heb je hulp voor je prikkelverwerkingsstoornis? Bij professionele hulp kan je leren om met luide knallen en andere nare geluiden om te gaan.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik kan prikkels ook niet goed verwerken. Dat is de laatste jaren alleen maar erger geworden, dus Oud en Nieuw is ook drama voor mij met al het vuurwerk.

Zelf ga ik rond half 10 naar bed (zoals ik meestal doe). Met oordopjes in en dan hoop ik dat ik er doorheen slaap.

Weten je ouders dat je niet tegen vuurwerk kan? (Ik neem aan van wel, want het lijkt mij dat je ouders wel weten van je stoornis.) Blijven jullie slapen? Kan er misschien iets geregeld worden dat er een rustige plek voor jou is, waar je je een beetje af kan sluiten voor de prikkels?

Verder heb ik ervaren dat vuurwerk ook helemaal prima is wanneer je binnen zit. Je hoeft echt niet naar buiten toe hoor!

Ik hoop dat alles lukt!
Gr. Pin
@Pin @Lemac @Kenshin heel erg bedankt ik heb er veel aan dank jullie wel jullie weten niet hoe veel jullie mij hier mee helpen

Reageer