Vraag

bang voor inbrekers

  • 15 November 2021
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Als mijn ouders slapen en ik lig in bed ben ik vaak bang voor inbrekers.

Ik kan vaak niet slapen en m'n ouders slapen vaak eerder dan ik.

Als ik weet dat zij slapen kan ik al helemaal niet meer slapen.

Dan weet ik weer niet of ik m'n lamp uit of aan moet doen omdat ik dan in het donker nog banger ben maar als ik hem aanheb ben ik bang dat als er een inbreker is dat ik hem zie en dat ik nog banger wordt.

ik zie overal een mens in.

Heeft iemand tips? 


4 reacties

Heeft iemand nog tips?

Hey Ikke13 :)

 

Wat vervelend dat je daar zo bang voor bent! En wat vervelend dat je al zo lang wacht op een reactie.. Sorry daarvoor:disappointed_relieved:

Ik herken je gevoel best wel erg.. Ik vind het dan ook een beetje moeilijk om goede tips te geven.

 

Je geeft aan dat je erg bang bent voor inbrekers als je moet slapen. Misschien helpt het om jezelf een soort van bevestiging te geven over het feit dat alles bij jou thuis goed op slot zit. Je kan voordat je gaat slapen bijvoorbeeld alle deuren/ramen even checken om te kijken of ze dicht/op slot zitten of je doet de ramen/deuren zelf op slot. Misschien geeft dat een klein beetje rust voor de nacht en zorgt dat ervoor dat je minder bang bent. 

Verder kan je als je merkt dat weer angstig wordt even afleiding zoeken door bijvoorbeeld 10/15 minuten  een boekje te lezen of even iets anders te doen zodat je je gedachtes hopelijk weer wat onder de controle krijgt en je weer kan proberen te slapen. Je kan ook altijd even met je ouders praten over dat je hier bang voor bent waardoor je moeilijk in slaap komt. Je ouders hebben misschien ook nog wel tips voor je!

 

Dit zijn misschien niet de beste tips, maar hopelijk heb je er toch iets aan:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Hooiiii @Ikke13,

Heeft iemand nog tips?

Wat vervelend dat je heel lang geen reactie hebt gehad.

Soms heb ik ook deze angsten. Probeer aan positieve dingen te denken. Je kunt ook even met jouw ouders praten hierover. Zij hebben vast wel tips en kunnen je misschien ook vertellen hoe goed jullie huis beveiligd is. En misschien kunnen zijn jou ook iets van afleiding vertellen.

Sorry dat ik niet zoveel kan bedenken.

En groetjes,

Wereld

Reputatie 3
Badge

Heyy beetje late rea maar hier komtie!

 

bij mij is vorig jaar ook ingebroken en mijn grootste angst zijn ook inbrekers. Ze zijn binnengekomen en hebben wel een aantal dingen meegenomen. Ik had er een traumaverwerkingsproces voor en het hielp echt heel goed! De eerste 2/3 maanden sliep m’n moeder naast me en als ik sliep ging ze weg. Ik durfde niet alleen te zijn. Gaat nu momenteel heel goed en ben er niet meer zo bang voor. Het zal je wel bijblijven maar ja…

heb wel een tip wat helpt bij mij:

ik leg 7 a 8 sierkussens bij het hoofdbord van m’n bed, dan maak ik 2 stapels en daar ga ik tussenliggen. Dat geeft me het gevoel dat ik veilig ben en ze niet bij me kunnen komen

sterkte xx julia

Reageer