Bang voor buren

  • 10 September 2019
  • 3 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen,
Ik woon samen met mijn vader op de bovenste etage van een flat en moet langs de deuren van mijn buren om naar buiten te gaan. Er is een buurman (laten we hem even Piet noemen) waarvan we weten dat ie meestal onder invloed is van alcohol of drugs waardoor hij vaak s nachts ruzie maakt met mensen maar overdag is hij meestal wel normaal. Dan is er nog een andere buurman (Henk) die een psychische stoornis heeft waardoor ie niet goed weet hoe contact te leggen met mensen. Er is al een keer politie geweest bij hem omdat hij zijn begeleidster had aangerand bij het fietsenhok van de flat. Daar schrok ik toen nogal van aangezien ik zelf ook een keer aangerand ben.

Alles was nog wel oke tot een paar weken geleden toen ik 's nachts thuiskwam van een feestje. Henk stond me op te wachten voor zijn deur terwijl ie zich meestal voor me verstopt. Hij kwam op me aflopen en zei dat ie me leuk vond en dat ie 'wist' dat ik hem ook leuk vond (hij is 40). Ik raakte volledig in paniek en kreeg de deur van het trappenhuis niet open terwijl ie steeds dichterbij kwam. Uiteindelijk lukte het en sprintte ik naar boven.

Mijn vader werd woest toen ik hem erover vertelde en ging naar beneden om met Henk te praten. Gelukkig kon ik naar een vriendin vluchten want ik wilde niet meer in de flat blijven. Ik hoorde achteraf van mijn vader dat Henk de politie had gebeld omdat ie zich bedreigd voelde door het geschreeuw van mijn vader. Toen was Piet komen kijken (gek genoeg compleet naakt) en die werd agressief en wilde Henk in elkaar slaan. Gelukkig sloeg hij alleen wat deuken in zijn voordeur. De politie heeft iedereen uit elkaar moeten halen. Henk heeft een contactverbod met ons gekregen, maar ik moet alsnog elke dag langs zijn huis en eerst rende hij voor me weg maar tegenwoordig wacht hij me steeds vaker op en houdt hij in de gaten als er vrienden komen (die ook de kriebels van hem krijgen). Mijn vader wil graag verhuizen zodat ik me veilig voel maar we hebben het geld er niet voor. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om me veiliger te voelen? Ik merk namelijk dat ik het steeds minder fijn vind om alleen naar buiten te gaan, laat staan 's avonds

3 reacties

Als je echt bang bent en niet durft naar boven te lopen kan je ook afspreken met je vader dat hij je benden op pikt en samen naar boven gaat
Badge
Hoi! Wat rot voor je dat dit heeft moeten gebeuren, en dat je er nu mee zit. Misschien zou het je kunnen helpen om je vader een aapje te doen zodra je de flat in loopt? Dan kan hij een oogje in het zeil houden. En als de situatie uit de hand loopt, kunnen jullie ook altijd een belletje met de huurbaas doen. Ik hoop je misschien een beetje veder te hebben geholpen. Sterkte!
groetjes van Tim
Reputatie 3
Badge +3
Hoi,

dit is erg vervelend. Zou ik ook vervelend gevonden hebben alleen ik zou zorgen dat er elke keer iemand bij je is als je naar boven loopt, iets anders weet ik eigenlijk niet.

Groetjes,
Iwemw

Reageer