Vraag

Bang voor broer

  • 13 June 2020
  • 5 reacties
  • 284 Bekeken

Badge

Mijn broer begint nu in de leeftijd te komen voor sex maar ik voel me niet meer veilig in zijn buurt omdat hij soms vieze opmerkingen amakt en jij ging me filmen en had zijn telefoon in de badkamer met camera open omdat hij wist dat ik ging douchen gelukkig kwam ik er achter weet iemand wat ik kan doen want ik ben bang dat hij straks een keer iets doet hij raakt me wel eens aan maar nog niet zo vies. 


5 reacties

Badge +1

Als hij het weer doet gewoon er iets van zeggen en anders naar je ouders gaan en erover praten

Hoi

 

Zoals ggplayergg voorstelde, mag je je broer gerust wijzen op zijn gedrag. Raakt hij je ongewenst aan, mag jij meteen zeggen dat je dat niet fijn vindt. Als je op dat moment niets gezegd krijgt kan je ook achteraf iets zeggen als ‘hey, daarstraks raakte je me aan, maar dat vond ik eigenlijk niet fijn’. Op die manier kan je broer zijn gedrag aanpassen. 

 

Weet je broer dat jij dat van die camera doorhad? Maak het anders maar goed duidelijk, dat je wist dat hij die camera opgesteld had. Wie weet schrikt hij daar wel van, waardoor hij in de toekomst niet meer zo’n nare dingen zal doen. 

 

Het is niet de bedoeling om je onveilig te voelen rond je eigen familieleden. Voel je je onveilig, bespreek je de situatie best met je ouders. Deze zouden je broer op zijn gedrag aan kunnen spreken, zodat hij wat kan veranderen aan hoe hij doet. Jullie horen je tenslotte allemaal prettig te voelen thuis. 

 

Gr. Kenshin

Zeg dat tegen je ouders. Das echt niet de bedoeling. Als mij  broer zoiets zou doen zou ik hem echt heel hard slaan en zn telefoon in de vuilnisbak gooien. Hoop dat je lukt.

Reputatie 5
Badge +5

Wat hierboven allemaal gezegd wordt klopt allemaal. Maar je kunt ook hem “proberen te filmen”. Kijken hoe leuk hij dat vind, dan kun je tegen hem zeggen dat jij je heel vaak zo voelt

Badge

Bedankt voor de tips ik ga het proberen ik laat later nog weten hoe het is gegaan 

Reageer