Vraag

bang dat ouders gaan scheiden

  • 19 February 2024
  • 6 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

Hoi, dit is mijn eerste bericht. Zoals je misschien al hebt gezien aan de titel ben ik bang dat mijn ouders gaan scheiden. Ze hebben de laatste tijd veel ruzie, maar daar dacht ik nog niet zo veel achter want ja, iedereen heeft toch wel een wat discussies en irritaties naar elkaar. Alleen net hoorde ik ze praten over relatie therapie en nu ben ik heel bang, iemand tips wat ik kan doen? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Myrthe. Heel vervelend en ik snap dat je daar ongerust over bent maar dat je ouders ruzie hebben betekent niet automatisch dat ze ook gaan scheiden. Het is juist een goed teken dat ze relatietherapie willen. Dat betekent dat ze eraan willen werken. Je mag ook best tegen je ouders zeggen dat je bang bent. Het kan heel goed helpen om er over te praten.

 

Reputatie 7
Badge +9

ik zou het laten gaan. mijn ouders zijn nu iets van 9 jaar gescheiden. toen mijn vader nog thuis woonde hadden ze altijd ruzie. dat had invloed op mij en mijn broer omdat er niemand op ons lette. mijn boer heeft een rugzakje als je snapt wat ik bedoel. daardoor had hij extra aandacht nodig. omdat mijn ouders over het kleinste ding ruziede gaf ik hem die aandacht. ik ben 2 jaar jonger dan hem. mijn ouders gingen scheiden toen ik iets van 5 was. moet je nagaan. een 5 jarig meisje op een 7 jarige jongen letten.

oke, ik was verdrietig toen ze gingen scheiden maar er waren echt heel veel voordelen. voor mijn vader een goed huis had woonde hij op een soort tijdelijke camping. hij had daar echt een geweldige douche. mijn broer was een tijdje daarvoor door jeugdzorg uit huis geplaatst omdat het niet kon met mijn vader en hem. en ik die eigenlijk een tweede mama voor hem was. dus ik had mijn moeder helemaal voor mijzelf. ik hoefde me geen zorgen te maken dat er meiden zooi rond slingerde en ik hoefde niet naar films te kijken die jongens leuk vinden.

mijn vader woont in hetzelfde dorp als mijn moeder omdat ze wouden dat het voor mij makkelijk was om van de ene ouder naar de andere te gaan. af en toe maakte we grapjes over dat ik mee moest doen met dat programma van vader naar moeder omdat mijn vader iets van 5 straten verderop woont. 

nu ik er zo over nadenk. als mijn vader nog thuis had gewoond dan had ik niet in mijn onderbroek door de gang kunnen lopen, had ik niet naar beneden durven te schreeuwen dat mijn maandverband op is, had ik niet overal mijn bh's durven laten rondslingeren, had ik nooit over mijn menstruatie durven te praten en nog vele dingen meer niet.

mijn vader moet binnenkort verhuizen omdat de huizen te oud zijn en er dus nieuwe komen. en in zijn nieuwe huis ga ik keihard helpen met een kamer voor mij zodat ik daar ook mijn plekje heb. 

ik kan totaal geen nadelen bedenken over de scheiding.

dus kan je eens vertellen waarom je zo bang bent? door mijn ervaring snap ik er niks van.

Reputatie 6
Badge +2

Mijn ouders gaan ook binnenkort scheiden.

 

Voordeel: minder ruzie en een betere sfeer.

Nadeel: als je bij de een bent mis je waarschijnlijk de ander en andersom.

 

Jou ouders gaan waarschijnlijk niet scheiden, maar ik ben niet jou dus ik weet het niet.

 

Mijn ouders hebben ook al jaren relatietherapie. Mijn vader heeft ook veel andere therapien voor zijn hersenletsel.

 

Onthou: wat er ook gebeurt, ze zullen altijd evenveel van je blijven houden.

 

Badge

ik zou het laten gaan. mijn ouders zijn nu iets van 9 jaar gescheiden. toen mijn vader nog thuis woonde hadden ze altijd ruzie. dat had invloed op mij en mijn broer omdat er niemand op ons lette. mijn boer heeft een rugzakje als je snapt wat ik bedoel. daardoor had hij extra aandacht nodig. omdat mijn ouders over het kleinste ding ruziede gaf ik hem die aandacht. ik ben 2 jaar jonger dan hem. mijn ouders gingen scheiden toen ik iets van 5 was. moet je nagaan. een 5 jarig meisje op een 7 jarige jongen letten.

oke, ik was verdrietig toen ze gingen scheiden maar er waren echt heel veel voordelen. voor mijn vader een goed huis had woonde hij op een soort tijdelijke camping. hij had daar echt een geweldige douche. mijn broer was een tijdje daarvoor door jeugdzorg uit huis geplaatst omdat het niet kon met mijn vader en hem. en ik die eigenlijk een tweede mama voor hem was. dus ik had mijn moeder helemaal voor mijzelf. ik hoefde me geen zorgen te maken dat er meiden zooi rond slingerde en ik hoefde niet naar films te kijken die jongens leuk vinden.

mijn vader woont in hetzelfde dorp als mijn moeder omdat ze wouden dat het voor mij makkelijk was om van de ene ouder naar de andere te gaan. af en toe maakte we grapjes over dat ik mee moest doen met dat programma van vader naar moeder omdat mijn vader iets van 5 straten verderop woont. 

nu ik er zo over nadenk. als mijn vader nog thuis had gewoond dan had ik niet in mijn onderbroek door de gang kunnen lopen, had ik niet naar beneden durven te schreeuwen dat mijn maandverband op is, had ik niet overal mijn bh's durven laten rondslingeren, had ik nooit over mijn menstruatie durven te praten en nog vele dingen meer niet.

mijn vader moet binnenkort verhuizen omdat de huizen te oud zijn en er dus nieuwe komen. en in zijn nieuwe huis ga ik keihard helpen met een kamer voor mij zodat ik daar ook mijn plekje heb. 

ik kan totaal geen nadelen bedenken over de scheiding.

dus kan je eens vertellen waarom je zo bang bent? door mijn ervaring snap ik er niks van.

Nou ja ik ben bang dat ik moet kiezen tussen mijn ouders en alles heel moeilijk word en mijn ouders super ver uit elkaar gaan wonen en dat soort dingen

Reputatie 7
Badge +9

ik snap je angst ergens wel. ik heb nooit echt gekozen. wacht, laat maar. ik heb voor mijn moeder gekozen. maar we hadden op de basisschool afspraken dat ik maandag en dinsdag ofzo naar mijn vader ging en vrijdag daar sliep. aan het begin ging het goed. tot ik met mijn eigen dingen bezig was en meer een vrouw werd. mijn vader begreep mij gewoon niet. ik zit nu 3 jaar op de middelbare. grootste gedeelte van de week is van 8.30 tot 14.40 of 15.20. dat betekende voor mij dat ik vaak rond 4 uur thuis was. als ik om 4 uur thuis ben ga ik vaak gelijk huiswerk maken en om 5 uur eten. bij mijn vader kan dat niet. als ik daar huiswerk maar zit ik op de grond aan een veel te lage tafel en als hij dan gaat koken raak ik daardoor afgeleid. 

je moet gewoon duidelijke afspraken maken. als je school bijvoorbeeld dichter bij je moeder is dan wordt je bijvoorbeeld maandag naar school gebracht door je vader en opgehaald door je moeder, slaap je tot vrijdag bij je moeder, brengt je moeder je vrijdag naar school en haalt je vader je op voor het weekend. en in de vakanties moet je dan wat extra afspraken maken.

en je hoeft niet perse te kiezen. je ouders kiezen voor jou. wil je moeder liever ergens anders wonen zodat je haar alleen in het weekend zien, dan moet dat maar.

girl you can do it!

Reputatie 2
Badge +3

Hey Myrthe, 

 

Ik snap dat je daar bang voor bent. Ik heb dit zelf ook gehad en zit er nog steeds middenin. 

 

Heb je het verteld, dat je daar bang voor bent?  Het hoeft niet per se tegen je ouders, het kan ook tegen een vertrouwenspersoon. Hier kan een andere volwassene op school onder vallen.  Ik hoop dat het wat beter gaat. 

 

Groetjes, Tomaatjeeee

Reageer