Vraag

bang dat me moeder dood gaat

  • 24 February 2019
  • 3 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Mijn moeder is 56 en ik 13
ik weet niet of mijn moeder oud is voor haar leeftijd maar iemand zei wel dat me moeder oud is en al bijna dood gaat en dat ze al oma is...Ik weet niet of dit waar is maar is mijn moeder echt zo oud? Ook ben ik altijd bang dat ze onverwacht dood gaat,Ik ben altijd bang dat als ze auto gaat rijden ze dood gaat of met de fiets onder de auto gaat dus altijd als ze weg gaat wil ik een dikke knuffel en een kus en zeg ik ik hou van je,Of als we gaan slapen zeg ik altijd dat ik super veel van haar hou,Want wie weet gaat ze dan van nacht dood,Ze is wel helemaal gezond ookal heeft ze een hoge bloed druk,Ik vind het beste vervelend dat ik mij hier de hele tijd mee bezig hou,Dus eigenlijk wil ik tips om er niet aan te denken en ik wil eigenlijk mijn vraag beantwoordt hebben:Is mijn moeder echt te oud?
groetjes,

3 reacties

Hiya,

Ten eerste:
Wat 'stom' dat mensen hier nog niet op hebben gereageerd zeg, ik heb daar altijd een hekel aan.
Mensen kiezen nou eenmaal de meest 'makkelijke' dingen om op te reageren en slaan dit soort dingen over, (ik zelf ook, helaas)

Oke,
Ik zou me niet zoveel zorgen maken om je moeders leeftijd.
Ze is misschien al wat aan de oudere kant (ten opzichte van andere ouders) maar iedereen doet dingen op hun eigen tempo en dit is dus gewoon prima. Mijn vrienden vroeger hadden ook een moeder die wat ouder was maar dat maakte geen verschil in onze vriendschap etc.

Het is eigenlijk best mooi dat je zoveel om je moeder geeft, laat wel echt zien hoe een goede moeder voor je is.
Dit is misschien erg makkelijk gezegd maar probeer niet onnodig bang te leven, als je om alle kleine dingen je zorgen gaat maken dan krijg je a: geen slaap en b: een stressvol leven.
Wat is de kans dat dit echt gebeurd? de kans is best klein, dus maak je alsjeblieft niet al te veel zorgen, meid.
Ik haat het als mensen onnodig mensen naar psychologen etc sturen want de meeste hebben dat niet nodig, maar mocht je het nodig vinden probeer er dan gewoon met je moeder over te praten.
Je moeder begrijpt het vast wel en kan je hier in beter begeleiden dan ik, en na een goed gesprek voel je je vast al een stuk beter.

Misschien eens bijvoorbeeld al je zorgen op schrijven en bedenken hoe klein die kans is dat het echt gebeurd, je voelt je vast een stuk beter.

Verder weet ik niks en er zijn vast heel veel ''tips sites'' maar dat moet je dan zelf maar eens gaan googlen.
Je staat er niet alleen voor meid, als je nog een vraag hebt vraag gerust.

* een virtuele knuffel en kus van Maii* :-)

Het komt allemaal wel goed.
Hoi

ik weet niet of mijn moeder oud is voor haar leeftijd maar iemand zei wel dat me moeder oud is en al bijna dood gaat en dat ze al oma is...

Wat gemeen dat mensen dat zeggen! Ik vind niet dat je moeder oud is.
Mijn stief vader is 55. Mijn stief moeder is 56. Mijn vader is bijna 53 en mijn moeder bijna 52.
Dus je moeder is helemaal niet zo oud. Oud is 90 jaar en dat duurt nog ff.

Ik weet niet of dit waar is maar is mijn moeder echt zo oud?

Ze heeft jou alleen wat leter gekregen dan gemiddelt.

Ook ben ik altijd bang dat ze onverwacht dood gaat,Ik ben altijd bang dat als ze auto gaat rijden ze dood gaat of met de fiets onder de auto gaat dus altijd als ze weg gaat wil ik een dikke knuffel en een kus en zeg ik ik hou van je,Of als we gaan slapen zeg ik altijd dat ik super veel van haar hou,Want wie weet gaat ze dan van nacht dood, Ze is wel helemaal gezond ookal heeft ze een hoge bloed druk,Ik vind het beste vervelend dat ik mij hier de hele tijd mee bezig hou,

Je hoeft echt niet zo in angst te leven. Het is super mooi dat je zo veel om je moeder geeft.

Dus eigenlijk wil ik tips om er niet aan te denken en ik wil eigenlijk mijn vraag beantwoordt hebben:Is mijn moeder echt te oud?

Nee ze is echt niet oud.

Je moeder is gezond. Dat is fijn! Dus je hoeft geen zorgen te maken. Je geeft toch ook niet je best frends een knuffel omdat het een mini kans is dat ze er morgen niet zijn.

Groetjes
Bella
Bedankt voor jullie antwoorden heel fijn, Ik voel me stuk beter 🙂

Reageer