Vraag

autistische broer

  • 7 January 2020
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

 

Hoi,

ik ben een meisje van 13, en ik heb een broer van 15. Hij heeft asperger, een vorm van autisme. Vroeger toen we jonger waren kon ik er best goed mee om gaan, maar hij is in de puberteit en ik ben daar nu ook in aan het komen. Maar ik vind hem de meeste tijd dat ik hem zie echt SUPER irritant. Ik weet gewoon niet meer wat ik met hem moet. Als ik wil leren voor toetsen maakt hij continu super veel herrie (getik, geklak met zijn mond, etz.) heeft iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan?? Ik word echt helemaal gek van hem... 

(Hij is hoogbegaafd trouwens) 

Ik hoop dat iemand dezelfde problemen heeft als ik, en dat iemand tips voor me heeft, ik ben echt ten einde raad… plsss reageer als je tips hebt, ik weet het echt even helemaal niet meer😭😭

Groetjes

(ik heb btw heel veel cursussen gevolgd over autisme dus ik weet er best wel veel vanaf)


3 reacties

wat je het best kan onthouden is: dat voor hem jij de autist bent.

Hey,

 

Wat lastig dat je je de laatste tijd zo kan ergeren aan je broer. Wel goed dat je reeds een hoop lijkt te weten over autisme. 

 

Heeft je broer begeleiding voor z’n autisme? Zo ja, stel ik voor dat je hem een keer vergezelt naar een sessie. Tijdens die sessie zou je aan kunnen geven wat er aan jouw kant speelt, en hoe het gedrag van je broer op je overkomt. Een professionele begeleider zal jullie hier verder bij kunnen helpen. 

 

Naar mijn vermoeden heb je al meerdere malen bij je broer aangegeven dat je je regelmatig aan hem ergert. Zou het echter een mogelijkheid zijn om te communiceren op een manier die misschien voor hem prettiger is? Via een berichtje of brief bijvoorbeeld?

 

Gr. Kenshin

Kan ook zijn dat hij tic’s heeft, zo van die kleine maar vaak ergerlijke dingen die moeten. Mijn broer heeft het ook. Als hij weer begint ga ik gewoon ergens anders zitten want als ik vraag om te stoppen, kan hij het niet laten .

Is het ook bij jou dat hij niet kan stoppen? Dan heeft hij waarschijnlijk gilles de la tourette, niet erg maar wel ergerlijk.

Reageer