Skip to main content
Vraag

Altijd ruzie met mijn moeder

• October 10, 2025
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Giraffe
Forum|alt.badge.img+1

Hi, mn (15) moeder heeft echt al super lang een burnout, maar het wordt alleen steeds erger.

Ik zit op een erg drukke school tot het punt waar ik altijd stres heb. Mijn moeder weet dit. Ik heb haar duizend keer uitgelegd dat ik niet vrolijk ben na school, omdat ik gwn fucking moe ben en geen zin meer heb in sociale interacties. Het ding is, ik moet echt bij alles wat ik zeg uitkijken, dus ik loop altijd op glas. We krijgen uiteraard extreem veel ruzies die ook best erg zijn.

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn broer had dit probleem ook veel, dus woont hij veel meer bij mn vader dan bij mn moeder. Ik merk dat bij mijn moeder zijn me NOG meer stress geeft, wat ik absoluut niet wilt. Het heeft me ook meerdere keren in zo’n paniek stand gekregen dat ik sh ben gaan doen, wat ik absoluut niet wil, maar ik voel me gwn hopeloos bij mn moeder.

Ik wil dus graag meer bij mn vader wonen, maar toen ik dat tegen mijn moeder zei, flipte ze. Ze moest, huilen, zeggen dat ze een slechte moeder is, over dat mn broer er bijna nooit meer is, en dat er dan geen reden is tot leven, etc. Maar ik ben fucking gevoelig, dus ik kon niet echt meer doorzetten en heb gesetteld voor 1 dag eerder weg bij haar.

Ik ben nu voor twee dagen bij haar en we zijn al in meerdere erge ruzies gekomen. Ik ben moe. Ik heb stres. Ik kan echt niet dealen met het feit dat ik nooit wat kan delen omdat ze alles persoonlijk neemt. En dan ook echt ALLES. En ik ga echt niet zeggen dat ik gezellig ben, maar dat ben ik niet, het is gwn dat ik al een slechte mental state heb en het alleen maar erger wordt. Basically, wat moet ik doen???

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Wow wat een heftig verhaal! Je moeder lijkt nu gewoon te veel aan haar hoofd te hebben, maar jij ook, en dat botst keihard. Het is logisch dat je meer bij je vader wil zijn als het daar rustiger is. Je hoeft je daar niet schuldig over te voelen.

Praat er met iemand over die kan helpen, zoals je vader of iemand op school, want dit kan je niet alleen oplossen, en dat hoeft ook niet! Heel veel sterkte!

xx liefs Wolf 🐺

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 11, 2025

Hoi giraffe,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W(De Kindertelefoon) 

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

Heyy,

Ik las je bericht, dat is echt heftig! Je hebt zoveel aan je hoofd en het klinkt alsof je gewoon nooit rust krijgt, niet op school en niet thuis. Dat is echt niet okeee, en je verdient beter dan dat. Ik ben ook gevoelig, maar om dan moe uit school te komen en dan ook nog eens ruzie hebben met je moeder zou ik idd ook echt verschrikkelijk vinden.

Het is niet jouw schuld dat je moeder zich zo voelt, en het is ook niet jouw taak om haar beter te maken ofzz. Jij bent ook maar een kind en je hebt je eigen dingen. Als jij merkt dat je je beter voelt bij je vader, dan moet je dat serieus nemen. Dat is niet gemeen of egoïstisch hoor, dat is gewoon voor jezelf zorgen.

En dat je sh hebt gedaan, ik heb vorig jaar ook aan sh gedaan, wat mij toen heel erg hielp was ofc praten met mensen, maar ook als ik me slecht voelde, tekenen, en dit: 2 STKS Massagebal met naalden-Acupressuur Actieve Stimulator Stekelige Harde Massagetool voor Handvoet | Fruugo NL

hielp mij ook heel erg, ik had toch wel een beetje pijn, maar het maakte niet mijzelf kapot. Ik had ook een kleine boksbal op mijn kamer alleen ik heb geen idee of dat helpt bij jou haha.

Heel veel succes iig!

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

Oh wacht, ik had nog een link die ik erbij wou zetten haha, dit:  12 stuks massageringen voor vingers acupressuurringen skills ring stressvermindering... | bol ik vond deze fijner omdat deze iets meer pijn deden bij mij!