Vraag

Altijd ruzie

  • 21 July 2018
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Ik ben een meisje van 15 jaar.
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen maar ik ga het proberen.
Sinds dat ik begon met puberen gaat het bij ons thuis niet goed. ( de 1e klas van het VO )
Ik had toen al super veel ruzie met mijn ouders.
Ik moest naar allerlei mensen toe om te praten maar niks hielp.
Op een gegeven moment gingen we naar iemand toe en die zei dat ik autisme had.
Een lichte vorm van PDD-NOS.
Ik kreeg daar medicijnen voor, maar ik vind zelf dat ze weinig tot helemaal niet helpen.
Het ging dus ondanks die medicijnen nog steeds niet beter bij ons thuis.
Mijn moeder heeft mij af en toe ook gewoon geslagen.
Omdat ik haar voor vanalles en nogwat uitschold.
Mijn moeder word al boos als ik 1x hou je bek zeg.
Dan was er al gelijk hele erge ruzie.
Even iets anders.
Ik was vorig jaar met mijn ouders, mijn zusje van 13 en mijn broer van bijna 21 op vakantie in Italië en daar ging het echt fout.
We hadden zo vaak ruzie.
Mijn vader had op een gegeven moment mijn telefoon uit het raam van de auto gegooid.
Ik werd ook opgesloten op mijn kamer van de caravan. Dit was echt géén leuke vakantie.
Nu zijn we een jaar verder en in dat jaar op school werd ik ook best wel erg gepest.
Ik werd eerder ookal gepest maar dit jaar gingen ze echt best wel ver. Vooral via social media
Dus alles bij elkaar ging niet goed. Het is nu zomervakantie en ik blijf zitten ik wilde een paar maanden geleden zm plegen.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zie het leven zo niet meer zitten

2 reacties

Ik snap heel goed dat je het leven zo niet meer echt leuk vindt.
Het is normaal als puber dat je ruzie hebt met je ouders, maar dit soort ruzies zijn niet normaal meer.
Ondanks dat je er vast niet meer echt zin in hebt, zou ik toch zeggen: praten.
Als je geen zin hebt om met een vreemd iemand te praten, kun je ook gewoon praten met iemand in je familie die je vertrouwt. Misschien heb je een oma, opa, oom of tante waarmee je kunt praten?? Zij kunnen dan ook weer met je ouders praten. Dat werkt beter dan als je zelf met je ouders gaat praten.
Hou in elk geval vol en als je het leven echt niet meer ziet zitten denk dan aan iets dat nog wel leuk is. Als is het maar iets heel kleins. Je kunt ook bellen naar 113. Dat is een stichting die mensen helpen met zelfmoordgedachtes
Jonah
Hoi

Het gaat niet zo goed thuis. Helemaal niet fijn dat er zo veel ruzies zijn. Jij bent misschien een moeilijke puber, maar dat geeft niemand het recht jou pijn te doen.

Er is autisme bij jou geconstateerd. Als jouw medicatie niet lijkt te helpen, mag je dat aangeven. Jij mag niet gedwongen worden tot het nemen van medicatie.

Je moeder mag je niet slaan. Geweld draagt nooit bij tot een goede opvoeding. Misschien kunnen jullie proberen om, als je een ruzie voelt aankomen, even in een aparte ruimte af te koelen. Als jullie beiden gekalmeerd zijn, kan de ruzie uitgepraat worden.

Je telefoon die uit het raam gegooid wordt en opgesloten worden in een caravan is niet ok. Verontschuldigen je ouders zich als de ruzie over is?

Jammer dat je gepest werd. Is dat nu opgelost? Heel stom dat een stelletje pesters het nodig vond om hun eigen frustratie op jou uit te werken.

Je blijft zitten. Volgend jaar een nieuwe klas, en een nieuwe kans. Heb je de moed om die kans te grijpen, en het nog eens te proberen?

Je ziet het niet meer zitten. Kan je met iemand praten? Zoals @Jonahhf zei, kan je met een familielid of professioneel iemand praten. De KinderTelefoon en 113 zijn bereid naar je te luisteren, en samen met jou naar een oplossing te zoeken waar jij je goed bij voelt.

Groetjes
x

Reageer