Skip to main content

Als ik op kamp ben, mis ik mijn ouders

• June 29, 2025
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi! Ik ben een meisje van 13 jaar, elk jaar ga ik met mijn volleybalteam op kamp, dit is superleuk, maar meestal is het zo dat als ik langer dan 1 nacht weg ben van mijn ouders, dat ik ze ga missen. Heeft iemand tips voor als je je ouders mist?

6 reacties

• June 29, 2025

Hoi ​@Isja13 

Heb je een telefoon?

Want dan kan je misschien berichtjes sturen/bellen met je ouders .

Als je dit niet hebt neem dan een geprinte foto of ga iets leuks doen.

Het komt vast helemaal goed!

Succes

Groetjes Ducklover27 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 29, 2025

Hey! Het is heel normaal en logisch hoor dat je ze mist en thuis mist.  Misschien heb je iets aan deze link: 

https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-heimwee

Daar staan altijd heel goede tips. Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je een super kamp hebt! 

Liefs, Tover xxx

• June 30, 2025

Hallo!

Heimwee is niet erg hoor, maar wel irritant. Het linkje dat ​@Tover01 stuurde is een hele goede, misschien kan dit linkje (Wat je kunt doen tegen heimwee volgens twee experts - Psychologie Magazine) je ook helpen? Hierin leggen onderzoekers uit hoe het wordt veroorzaakt en hoe je het het best kunt tegengaan.

En nog een tip van mij: probeer zo veel mogelijk te genieten van het kamp. Door je op andere (leuke) dingen te concentreren moet je misschien minder aan heimwee denken.

Veel sterkte!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Nog meer tips?

Varkentjes
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Dat is heel normaal. Neem iets van thuis mee (zoals een knuffel) en bel even als je ze mist. Afleiding helpt ook: doe leuke dingen met je team! En ik weet zeker dat je het toch leuk gaat vinden dat had ik namelijk ook. Veel succes nog          

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ik heb ook altijd last van heimwee