Skip to main content

Ik weet niet waarom ik weer na een paar maand hier op zit maar ik voelde me gewoon slecht en wou het graag op schrijven.

Ik voel me vaak wel alleen, ook al heb ik mensen om me heen, alsnog voel ik me zo. Nu ben ik ook alleen, alleen  in mijn kamer. 

Mijn vader zit beneden en ik heb hem net wat dingen gevraagd en hij negeert het volledig, ik heb al vrij weinig contact met mijn familie (want mijn ouders werken vaak en ik ben dan met school bezig) maar het word steeds minder en ik maak me er zorgen om en ik voel me gewoon heel erg genegeerd, alsof ik niet besta. Ik wil gewoon weer terug naar 5 jaar geleden, toen was alles nog goed. 

Dus nu zit ik weer in mijn kamer te huilen omdat ik het gewoon haat dat ik mijn vader de hele week al niet had gezien en eindelijk heb ik even een studie dag en dan zit hij op zijn telefoon en luistert hij geen eens.

Ik verveel me zo erg in mijn kamer, elke dag kom ik thuis zeg ik hallo, maar ik krijg nooit van iemand een hallo terug, of een hoe was je dag of een hoe gaat het. Dus dan ga ik maar naar mijn kamer, vaak hebben ze geen eens door dat ik thuis ben gekomen en dat breekt mijn hart zowat. 

En nu voel ik me als een aandacht trekker die de hele tijd aandacht wilt. Want waarschijnlijk klink ik er ook als een nu je dit hebt gelezen.

Bedankt voor het lezen,

Veel liefde, Honing <3 

Hii @Honey_bee ,

Wat naar en vervelend zeg, als je word genegeerd door je ouders kun je het misschien proberen om een brief naar ze te schrijven en die op tafel leggen? Of met een appje als ze op hun telefoon zitten? Dit fijn en ze horen er voor je te zijn.  En nog iets je bent geen aandachttrekker, je wilt gewoon gehoord worden en dat is heel begrijpelijk.  Weet dat je altijd hier je verhaal kwijt wil en dat je altijd kunt bellen/ chatten met de kindertelefoon. 

Hopelijk besteden ze snel weer wat aandacht aan je, want dat verdien je echt. 

Liefs. 

Hoi lieve @Honey_bee 

Wat vervelend zeg! Ik heb je wel vrolijker gekend! Je deed zo lief tegen mij in het topic van je nier!

Sterkte.

@Wolkje 

Hey @Honey_bee

Vervelend zeg! Misschien kun je erover in gesprek gaan met ze. Of op een briefje schrijven zoals @Boterbloempjee al zei. Hoop echt dat het goed komt!

Hoi @Honey_bee , 

Wat een vervelende situatie zeg. Wat rot dat je je zo alleen en genegeerd voelt thuis. Heel goed van je dat je dit vertelt! Onthoud dat je er niet alleen voor staat.

Ik zie dat er al goede tips zijn gegeven, bijvoorbeeld  in gesprek gaan en de brief schrijven van @Honey_bee .  Je kunt ook met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. We willen graag naar je luisteren. Daarnaast zou je ook met Veilig Thuis kunnen bellen en chatten, iedereen verdient het namelijk om aandacht te krijgen van zijn ouders/verzorgers. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes Kim (De Kindertelefoon) 

Hoi lieve schat! Ik zie al heel goede adviezen maar ik doe er een lange virtuele lieve hug bij! Wat zou ik je graag even vasthouden en knuffelen en zeggen dat je geweldig bent! En dat je veel liefde verdient en dat ik je ook een ❤️ geef! En iedereen die dit klavert en liked gunt jou dat ook! 😘😘 

Doby xxx 💏

@Boterbloempjee @Wolkje @NightShadow @Kim_12345  Echt heel erg bedankt voor al jullie steun en idee van dat briefje, ik waardeer het echt! 

Ik ga zo denk ik bezig met een briefje, dan leg ik overmorgen ochtend op de tafel voordat ik naar school ga, zodat wanneer mijn ouders nog thuis zijn en gaan ontbijten het misschien kunnen zien en dan ik hoop dat ze het dan ook gaan lezen. 😅

Nogmaals heel erg bedankt!! <3

Hii ,

Wat goed dat je dat gaat doen, als je wil laat dan weten hoe er op is gereageerd en of het geholpen heeft.  :))

Succes! Liefs van mij ☘️

Hii @Honey_bee ,

Heb je miss een update? Hoe is er door je ouders op gereageerd, is de situatie wat verbetert?

Liefs. 

Heeyy @Boterbloempjee,
Ten eerste vind ik het zo lief dat je het nog even vraagt!! 💗
Het ging nog best wel goed! Ik had het briefje maandag ochtend op de tafel gelegd en toen ik thuis kwam zag ik dat ik een whatsapp berichtje van m'n ouders had gekregen waarin stond dat ze het stom vonden dat ik me zo voelde en dat het hun spijt en dat ze zullen proberen om wat meer aandacht te geven. Ik was zo blij toen. Ik hoorde op dinsdag en vanochtend een "doei, succes op school!" wanneer ik weg ging en het laat me echt zo blij vanbinnen voelen! Het klinkt als iets heel kleins, maar alles begint klein en het groeit dan langzaam uit tot iets groots toch? Dus ik hoop dat de band die ik heb met mijn ouders gewoon steeds beter wordt!
Blije bedankt groetjes van Honing

Hii lieve @Honey_bee ,

Wat super fijn!!!! 🤗

En ben het volledig met je eens, alles begint klein. Hoop dat  de band steeds hechter gaat worden, dat is je enorm gegund. 

Liefs.  💪💕

Wat ontzettend fijn! Ik hoop dat het beter gaat!

Wat een goede reactie ook van je ouders!

Liefs.

@Wolkje 

Hoi ! Ik sluit me graag aan bij @Boterbloempjee  haar lieve woorden, en super goed hoe je het hebt aangepakt en hier vertelt @Honey_bee !  Houden zo! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer