Vraag

Alleen maar ruzie

  • 5 August 2019
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Badge
Hey allemaal, ik ben shan (shanice/shanna).
Mijn moeder en ik hebben veel meegemaakt, vroeger werd ik mishandeld (zelfs in t openbaar) maar nu is dat voorbij gelukkig. Maar we hebben de laatste paar jaartjes altijd ruzie en ruzie met mijn moeder loopt meestal niet goed af. Ik ben vaak uit huisgestuurd, vaak bedreigd & ze hield zelfs een heel scherp mes bij mn keel. En ze maakt daarnaast ook nog al mijn spullen kapot, ze heeft mijn telefoon 3x gesloopt, mijn laptop gewoon door midden gebroken, mijn tablet ook helemaal kapotgegooid & ik kan nog wel effetjes door gaan. Ik ben in die jaren heel erg depressief geworden, ik heb mezelf gesneden (2 jaar terug voor het eerst toen was ik 10 moet je na gaan). Gelukkig zijn de littekens veel minder geworden maar het achtervolgt me nogsteeds als je begrijpt wat ik bedoel. Op school heb ik t ook helemaal verpest. Ik ben alleen maar verdrietig, iedereen denkt altijd dat ik het leuke, grappig & blije meisje ben maar dat ben ik echt niet. Ik doe altijd alsof ik blij ben. Ik heb helemaal niemand die ik kan vertrouwen, ik heb geen vader, geen vrienden, geen vriendinnen, geen broers of zussen. Ik heb gewoon niemand. Ik krijg volgend jaar wel een soort psycholoog en die heeft mijn school mij dus aangesmeerd. Ik vertrouw het niet dus ik ga mn mondje dicht houden over mijn situatie. Maar terug naar mijn moeder: Ze spot heel vaak met mijn uiterlijk, vandaag ook nog en dat vond ik niet leuk dus nu is ze ook pissed. Sorry maar wat verwacht ze? Dat ik een supermodel ben? Nee, dat ben ik niet. Maar wat moet ik doen want ze dreigt vaak met mij echt permanent uit huis te sturen!? Laat jouw verhaal hieronder ook achter!!

xxx shanny!!❤️

2 reacties

Badge
Ik ben btw niet meer zo heel erg depressief als eerst gelukkig
Hey Shan

Thuis gaat het er best heftig aan toe. Je moeder kan erg boos worden, en kwetst je regelmatig. Het is heel dapper dat je je verhaal verstelde in dit topic.

Niet ok dat je het zo hard te verduren krijgt. Je moeder heeft niet het recht om je te kwetsen. Ik vind het jammer om te horen dat je je hierdoor zo naar voelde dat je jezelf pijn deed.

Voor komend schooljaar werd je door school doorverwezen naar een psycholoog. Weet je wat schools aanleiding hiervoor was? Maken ze zich zorgen?

Je wantrouwt de psycholoog. Heb je deze persoon al eens ontmoet? Mensen zijn erg verschillend, en het kan gebeuren dat je geen klik voelt met de psycholoog. Moest dat het geval zijn, is het van belang om dat aan te geven. Als de psycholoog weet dat je je niet goed bij d'r voelt, kan deze je doorverwijzen naar een hulpverlener die misschien beter bij je past.

Zoals ik in het begin van deze reactie schreef, was het heel dapper van je om je verhaal te delen. Voelde dat goed? Delen waar je mee zit, bijvoorbeeld door te schrijven, lucht vaak op. Moest je je situatie graag anoniem bespreken, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je bellen of chatten met een vrijwilliger. In zo'n gesprek kan je vertellen wat er zoal gebeurt, wat er gebeurd is, en wat er je waarschijnlijk nog te wachten staat.

De KinderTelefoon kan je, als je dat wenst, doorverwijzen naar doelgerichte organisaties die je kunnen helpen. Een van die organisaties is Veilig Thuis. Je zou hun site eens kunnen doorlezen. Vooral hun slogan op de thuispagina vind ik goed verwoord: 'Bel Veilig Thuis. Ook als je twijfelt.'

Groetjes
Kenshin

Reageer