Alleen en onbegrepen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het is thuis vaak niet fijn, er is veel ruzie en ik heb het idee dat ik het nooit goed kan doen.

Ook voel ik me heel vaak alleen en onbegrepen. Niemand lijkt me echt te begrijpen .  Er is ook weinig ruimte om mijn verhaal te doen.
Dit kan ook niet met andere mensen, want mijn ouders willen dat niet. Daarom heb ik er angst voor en ook een verantwoordelijkheidsgevoel.

Vandaag had ik een heel fijn gesprek met iemand van de Kindertelefoon. Hij zei dat ik er hier op het forum over kan praten, dat is ook anoniem. Zo weten mijn ouders niet dat ik er over praat.  Ook denkt hij dat het beter is om er wel over te praten. Als iemand belooft dat diegene niks doorverteld, zou ik dan iemand in vertrouwen nemen? Ik durf het echt niet, stel dat mijn ouders erachter komen.. Ik ben wel heel eenzaam en ik voel een zware last. Ik moet het echt altijd alleen doen.

-Ballon


12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hayy :)

wat naar dat je je zo voelt en dat je het voor je gevoel en van je ouders niet mag vertellen. Ik heb daar denk ik nou hoop ik een oplossing voor. Je zou het met een vertrouwens persoon op school kunnen vertellen!! die heeft namelijk geheimhoudingsplicht tenzij je iets verteld dat schadelijk kan zijn voor jou of anderen.

En ik begrijp je wel op mijn profiel staat mijn verhaal. ik had namelijk ook veel ruzie thuis. En ookal moet je het alleen doen je bent niet alleen ik ben er voor je en ik durf te wedden dat er genoeg anderen zijn.  ik denk dat we veel gemeen hebben en we elkaar goed kunnen helpen.  en je moet weten dat  je altijd welkom bent op het forum. want ja we helpen elkaar 🙂 en dingen opschrijven werkt ook dan hoef je het tegen niemand te zeggen maar is het wel uit je hoofd. en je klinkt zo sterk. En ik ben echt blij dat je het heb gedeeld. want je klinkt als een heel aardig iemand :) 

 

-Tekst is verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 8a-

 

nou joe joe!

Reputatie 3
Badge +1

ps: heel goed dat je de kinder telefoon heb gebeld :relaxed:

-Tekst is verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 8a-

Heyy

 

Fijn om te horen dat je een prettig gesprek met de kindertelefoon hebt gehad! En wat er werd gezegd klopt natuurlijk je kan hier op het forum je verhaal altijd anoniem kwijt wij zijn er voor jou😄 En je kan natuurlijk ook nog een keer met de kindertelefoon bellen als je dat wilt!

 

Ik denk wel dat je iemand in vertrouwen kan nemen als hij beloofd niks te vertellen aan anderen. In je vorige topic heb ik dit ook gezegd, maar ik denk dat je bijvoorbeeld je huisarts of een vertrouwenspersoon op school in vertrouwen kan nemen. Je huisarts heeft namelijk beroepsgeheim / zwijgplicht en die houd alles wat jij aan hem vertelt geheim.. Je kan ook naar je vertrouwenspersoon op school gaan die heeft dit ook en zou je ook echt niet verraden! Je staat er echt niet alleen voor er zijn mensen voor jou die je willen helpen en naar je willen luisteren!
 

Jij kan dit! Ik geloof in je😊

 

Groetjes van mij!

Hoi,

Het gesprek met de Kindertelefoon was inderdaad wel fijn, het was via de chat. Ik kom dit schooljaar niet meer op school, een vertrouwenspersoon is geen optie.

Ik wil er niet over praten omdat het niet mag. Ik voel me dan heel schuldig en het voelt als verraad. En ik kan wel naar de huisarts en de Kindertelefoon zei dat ik dan misschien zelf hulp kan krijgen, maar ik kan niet om mijn ouders heen.

Ik wil ook niet een extra last zijn, ik laat het denk ik maar zo. 

Zijn er andere tips of manieren? Of hoe kan ik mijn moeder weet beter laten voelen?

-Ballon

 

Reputatie 3
Badge +1

wat jammer dat je niet meer naar school komt. en ik snap dat het als verraadt kan voelen maar dat is het niet want zo help je jou en je moeder, want julie worden hier alle 2 niet gelukkig van.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Het gesprek met de Kindertelefoon was inderdaad wel fijn, het was via de chat. Ik kom dit schooljaar niet meer op school, een vertrouwenspersoon is geen optie.

Ik wil er niet over praten omdat het niet mag. Ik voel me dan heel schuldig en het voelt als verraad. En ik kan wel naar de huisarts en de Kindertelefoon zei dat ik dan misschien zelf hulp kan krijgen, maar ik kan niet om mijn ouders heen.

Ik wil ook niet een extra last zijn, ik laat het denk ik maar zo. 

Zijn er andere tips of manieren? Of hoe kan ik mijn moeder weet beter laten voelen?

-Ballon

 

 

wat naar dat je niet meer naar school komt. maar ik denk wel dat het goed is om hulp te zoeken want het is voor jou niet fijn maar ook niet voor je moeder.

Vandaag ook, mijn moeder was een paar dagen weg. Vanavond weer thuis gekomen. Zij was eerder thuis dan mij. Ik vertelde iets en toen zei ze op een gegeven moment:
(Ballon) waarom praat je zoveel.. (Ballon) waarom ben je zo druk.. je moet nu stoppen

Ik had helemaal niet veel verteld. Ben ik een keer wat vrolijk en dan gaat dat bijna altijd zo. Ik was nog geen halfuur thuis

Ik begrijp wel dat het voor mijn moeder niet fijn is, maar zij heeft al hulp.

-Ballon

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag ook, mijn moeder was een paar dagen weg. Vanavond weer thuis gekomen. Zij was eerder thuis dan mij. Ik vertelde iets en toen zei ze op een gegeven moment:
(Ballon) waarom praat je zoveel.. (Ballon) waarom ben je zo druk.. je moet nu stoppen

Ik had helemaal niet veel verteld. Ben ik een keer wat vrolijk en dan gaat dat bijna altijd zo. Ik was nog geen halfuur thuis

Ik begrijp wel dat het voor mijn moeder niet fijn is, maar zij heeft al hulp.

-Ballon

 

mischien is het dan handig dat julie bijvoorbeeld samen in therapie gaan dat kan heel fijn zijn.

 

Badge

hoi,

ik snap je probleem volledig, maar probeer hulp te zoeken voordat het verder gaat. Het is zeker niet fijn om in een depressie te belanden. Misschien is er op school een vertrouwenspersoon waar je mee kan praten over dit soort dingen. Als het lukt kan je misschien ook dit onderwerp aankaarten op een rustig moment als iedereen kalm is bijvoorbeeld tijdens het eten of terwijl jullie samen iets doen

Heyy Ballon!

Het gesprek met de Kindertelefoon was inderdaad wel fijn, het was via de chat. Ik kom dit schooljaar niet meer op school, een vertrouwenspersoon is geen optie.

Super fijn dat het gesprek je beviel! Dat vind ik fijn om te horen🙂 Hmm nee dan houdt een vertrouwenspersoon op school helaas op voor nu..

 

Ik wil er niet over praten omdat het niet mag. Ik voel me dan heel schuldig en het voelt als verraad. En ik kan wel naar de huisarts en de Kindertelefoon zei dat ik dan misschien zelf hulp kan krijgen, maar ik kan niet om mijn ouders heen.

Ik snap dat je je er dan misschien schuldig om zal voelen omdat het niet mag, maar ook jij hebt je struggles en geloof me daar mag je echt over praten! Misschien dat je nog met de kindertelefoon kan bespreken of het mogelijk is om zonder je ouders naar de huisarts te gaan als je dat liever hebt? Je kan bij de huisarts als het goed is namelijk gewoon een afspraak maken en er (zelf) naar toe gaan! Als je niet om hulp durft te vragen kan je misschien een mail of brief schrijven naar de huisarts. Dat gaat misschien wat makkelijker.

 

Ik wil ook niet een extra last zijn, ik laat het denk ik maar zo. 

Zijn er andere tips of manieren? Of hoe kan ik mijn moeder weet beter laten voelen?

Een extra last ben je echt niet! Ondanks dat je moeder zich slecht voelt geeft ze wel echt om je! Als je echt niet met je ouders of de huisarts wilt praten raad ik je wel aan om met de kindertelefoon te blijven chatten / bellen zodat die je ook kunnen begeleiden om een mogelijk gesprek te starten met iemand.
 

En het forum staat natuurlijk ook altijd open voor je!
 

Groetjes van mij!

Badge

Hoi,

Het is thuis vaak niet fijn, er is veel ruzie en ik heb het idee dat ik het nooit goed kan doen.

Ook voel ik me heel vaak alleen en onbegrepen. Niemand lijkt me echt te begrijpen .  Er is ook weinig ruimte om mijn verhaal te doen.
Dit kan ook niet met andere mensen, want mijn ouders willen dat niet. Daarom heb ik er angst voor en ook een verantwoordelijkheidsgevoel.

Vandaag had ik een heel fijn gesprek met iemand van de Kindertelefoon. Hij zei dat ik er hier op het forum over kan praten, dat is ook anoniem. Zo weten mijn ouders niet dat ik er over praat.  Ook denkt hij dat het beter is om er wel over te praten. Als iemand belooft dat diegene niks doorverteld, zou ik dan iemand in vertrouwen nemen? Ik durf het echt niet, stel dat mijn ouders erachter komen.. Ik ben wel heel eenzaam en ik voel een zware last. Ik moet het echt altijd alleen doen.

-Ballon

Ik heb hier ook veel last van 😪

Ik woon al een lange tijd op een woongroep en heb presies dit gevoel dat ik is heel zwaar, ik heb het verteld maar ze begrepen me niet want er zijn verschillende mensen…. Ik hoop dat je een oplossing vind je kan met me praten er over als je wilt…

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Bericht verwijderd door De Kindertelefoon vanwege overtreding forumregel 7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Reageer