Vraag

Agressieve moeder

  • 18 July 2018
  • 4 reacties
  • 552 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben een meisje van 13 jaar ik heb veel problemen met mijn moeder dit jaar gehad door school ik haalde de ene keer slechte cijfers en de andere keer weer goede daardoor denkt mijn moeder dat ik niet mn best doe en schreeuwt ze en slaat ze me ook mn moeder is altijd al agressief geweest ook vroeger rond mijn 9de als ik ruzie met mijn zussen heb ik kom uit een turks gezin en het is niet perse normaal maar het gebeurd wel veel bij turkse gezinnen dat het kind geslagen wordt dit hele jaar was heel moeilijk voor mij omdat ik altijd op school moest doen alsof ik blij was ik heb er uiteindelijk met mijn beste vriendin over gepraat maar zij zegt dat ze het zich niet zou kunnen voorstellen dat haar ouders haar zouden slaan mijn vader is ook fysiek geweldadig als hij boos is hij is nogal verslaafd aan zijn telefoon en geeft geen aandacht aan mij en mn gezin maar dat is alles nog niet ik ben van vwo naar havo gezakt en het is heel moeilijk voor me geweest aangezien im echt mn best deed maar als mijn moeder dan boos word zegt ze bijv “je zit de hele dag al thuis met dat rapport van je ga vooral zo door” en dat raakt mij mentaal heel erg het voelt alsof ik geen liefde krijg van mijn moeder de avond voor mijn 13e verjaardag heeft ze mij ook geslagen en mij de volgende dag niet gefeliciteerd ik kan moeilijk naar een volwassene gaan of de politie want dat levert nog meer problemen op en ik wil niet weg bij mijn zussen k denk dat k depressief ben omdat ik me zo zielig voel en leeg van binnen

4 reacties

Hey
Goed dat je er met je vriendin over hebt gepraat.
Ik snap dat je er liever niet met een volwassene over praat. Toch is het misschien handig om met een vertrouwenspersoon op school in gesprek te gaan. Deze mag niks doorvertellen zonder dat jijj dat wil.
Als jij niet uit huis wil of wat dan ook, gebeurt dat echt niet zomaar. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Ook kun je (anoniem) terecht bij 'een veilig thuis'. Daar kun je je je verhaal doen en tips vragen.
Succes jonah
Hoi

Helemaal niet fijn dat het er thuis zo aan toe gaat. Je ouders hebben helemaal niet het recht om jou pijn te doen. Geweld draagt niet bij tot een goede opvoeding.

Zoals @Jonahhf zei, kan het goed zijn hier met een vertrouwenspersoon over te praten. Dat kan eender wie zijn, als jij je er maar goed bij voelt. Personen als de huisarts en een leerlingenbegeleider op school mogen niet zomaar dingen doorvertellen aan je ouders.

Je moeder heeft je niet gefeliciteerd met je dertiende verjaardag. Alvast een 'gefeliciteerd' van mij. Jij verdient een thuis waar je je goed voelt.

Het kan opluchten dit met de KinderTelefoon te bespreken. Zij kunnen naar je luisteren, en advies geven. Zoals @Jonahhf zei, kan je ook bij Veilig Thuis terecht.

Groetjes
x
Dankjewel voor al jullie lieve reacties
Reputatie 2
Badge +1

Hey ik ben ook 13 jaar en het overkomt mij prc hetzelfde alleen dan minder erg, ik wil ook graag weg maar wil m’n zussen niet in de steek laten. Ik weet niet of dit goed advies is sinds ik er ook problemen mee heb maar miss moet je bijhouden hoe vaak dit gebeurd en er met je ouders over praten, als ze je weer gaan mishandelen dan zou ik beter niet weg gaan lopen want dan komen je ouders er eigenlijk mee weg. Ik zou dan wel echt de kindertelefoon bellen en dan ben jij en je zussen veilig. Miss wil je dat ook niet maar het is wel de enige oplossing als dit super vaak gebeurt.

 

xoxo,

anoniempje

Reageer