Skip to main content

Agressieve broer

• December 12, 2025
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi. Mijn grote broer (17) heeft ADHD en Autisme, en nou is dat opzich geen problemen. Het probleem is dat hij heel snel en heel erg agressief kan zijn. Het is nu al meerdere keren voorgekomen dat mijn kleine broetje (13) onze ouders moest halen omdat mijn grote broer mij (14) had aangevlogen. En des te ouder we worden des te vaker dit conflict voorkomt. Nou kan ik persoonlijk wel tegen een stootje, maar hij is 2,5 jaar ouder dan mij, en soms doen die klappen toch nog best wel pijn, en wordt ik toch best wel bang van hem. Mn ouders doen echt hun best om er iets tegen te doen, maar het lukt maar niet en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Heeft iemand tips?

2 reacties

Eter
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • December 13, 2025

Dit is erg jammer, zoiets verwacht je niet van een grote broer.

Je kan naar een professioneel te gaan, miss weet die wat te doen met je broer. Dit kan je misschien voorstellen aan je ouders? 

Het is jammer dat dit gebeurdt, ik zou hem proberen te ontwijken voor nu.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 13, 2025

Hey,

Ik kan de situatie niet zo goed inschatten omdat ik niet weet waarom hij boos is, als dat is omdat je hem plaagt dan moet je daarmee stoppen. Als je niks doet zou ik afstand nemen, dit is echt niet oké. Blijf dichter bij jouw ouders dan zal hij miss wat rustiger zijn. Sterkte